Werner wrote:Tijdsduur, investeringen en resultaat voor een boek wegen niets af als de bronnen en informatie niet voldoende gecheckt worden, PUNT. Het probleem met het werk van Bouten is dat hij enkel informatie gebruikt, of op een zodanige wijze formuleert dat het in zijn kraam past.
De wijze hoe hij de rekrutering van J Lhost voor de Equipes spéciales de reconnaissance beschrijft, klopt langs geen kanten. Voor alle duidelijkheid, de ESR was in 1974 niet gekazerneerd in Spich (!) en denkt men nu echt dat men uit een keuze van meer dan 20000 beroepsmilitairen, bij milicien Lhost uitkomt?
Bouten schrijft: "Het leven van Poe inspireerde de Amerikaanse auteur Joseph Conrad voor zijn boek Heart of darkness". Dit is onmogelijk aangezien dit boek gepubliceerd werd op het einde van de 19de eeuw en Poe toen zelfs nog niet geboren was.
Bouten kon in 1990 ook een ontmoeting hebben met generaal Kagame via een PR bedrijf. Ter verduidelijking, Kagame had toen de graad van majoor en de machtsstrijd binnen het RPF moest toen nog beginnen. Ik vermeld er wel even bij dat het RPF net voor hun inval, hun politieke zetel hadden overgeplaatst naar Brussel.
Hoe Bouten het gegeven 'Peter van Haperen' (forumlid insider) beschrijft, is ook zoiets. De info van van Haperen kan slechts door 1 persoon geverifieerd worden, en dat is van Haperen zelf. De fout die Bouten hiermee maakt is dat hij geen vermelding maakt hoe die info behandelt werd tijdens het proces in Suriname. Dat weglaten is dus een kapitale fout.
Langs de andere kant heeft Bouten er geen probleem mee om de teruggetrokken verklaringen van JM Tinck te aanvaarden omdat zo JL Baugniet in het vizier komt.
Kort samengevat, het werk van Bouten mag met veel korrels zout gelezen worden, maar past merkwaardig wel in de sfeer van de laatste jaren door desinformatie van nieuwe getuigen (!).
Is dat wel zo, dat het boek van Bouten met veel korrels zout genomen moet worden? Ik lees nu in de posting van Werner dat er ook iets over mij in het nieuwe boek van Bouten staat. Het verbaast me dat Werner zo stellig kan beweren dat het weglaten van bepaalde informatie, een kapitale fout is?
Wie is Werner? Iemand met 344 postings, vanaf 2012, over wie? Met wie is Werner op deze site bezig? Of Werner echt bezig is met het achterhalen van de feiten over de Bende van Nijvel betwijfel ik. Wanneer heeft Werner voor het laatst gepost en over wat?
In een vorige bijdrage heb ik reeds aangegeven, dat Guy Bouten als onderzoeksjournalist er alles aan doet om uit te zoeken, wat er gebeurd is en hoe het gebeurd is. Morgen koop ik zijn boek en dan pas kan ik gefundeerd commentaar en eventuele kritiek leveren op wat hij deze keer achterhaald en geschreven heeft.
Werner geeft aan dat er een bijdrage over mij in zijn nieuwe boek staat. Mocht zijn bijdrage over mij niet bevallen, dan zal ik daar op reageren en mijn eigen visie daar op geven en/of eventuele aanvullingen. dat doet niets af van het feit dat ik een enorm respect heb voor iemand, die nu al jaren alles opzij zet om de waarheid over de bende boven water te halen. Hij durft het aan om iedereen die iets te maken heeft of daarvan beticht wordt te confronteren met de feiten en veronderstellingen.
Heel wat anders dan bepaalde personen hier die iedereen die een andere mening of hypothese dan zij zelf hebben, proberen onderuit te halen.