In de voorlaatste foto meen ik precies "Thierry Hallard" te lezen op het t-shirt? Ook een "interessante" stuntman. Zie » tueriesdubrabant.winnerbb.com
Merk ook op (tueriesdubrabant.winnerbb.com): "Si je cherche un circuit abandonné en Brabant, il n'y en a qu'un... à Nivelles. Si je me renseigne, j'apprends qu'un certain Alain V. cascadeur de son état s'y entrainait. Tiens, il ressemble au portrait robot numéro 14. Cette affaire n'est vraiment que coincidences, surtout si on apprend que ses anciens copains cascadeurs travaillaient dans une société de transport située ... à 100m de la nouvelle armurie Dekaise dans le zoning Nord de Wavre. Copains cascadeurs qui ressemblent à s'y méprendre aux autres portraits robots. je pense à RB, PP, FM, GN."
Waarbij:
"AV (14) on vient de le citer [Alain Vincx]
RB (4) est passé par le 12e de ligne à Spa,
PP (17) était proche de la BSR de Wavre
GN (23) est aussi passé par l'armée
Simplement, dans une caserne, chacun à son boulot. Il faut aussi rappeler qu'à l'époque, ils ont certainement fait leur service militaire (ensemble?).
Questions:
Dans le milieu de la cascade, tout le monde se connait. Un autre nom apparait: Thierry Allard je suppose qu'il a travaillé à Nivelles et je sais que nos initiaux ont aussi travaillé avec lui. Rien à son sujet sur internet. Quelqu'un a t il des infos, des photos? Thierry Allard semble être beaucoup plus reconnu que AV dans la profession.
On a dit que après sa fermeture, le circuit avait encore été utilisé de manière illicite. Sait on de quelle manière? usage de la piste-certainement, mais des installations encore existentes?
Le circuit représente pour des politiciens(région, province, commune) beaucoup d'argent en terme de gestion, de taxes ou encore de réaménagement. Sait on entre les mains de qui le dossier est passé?"
En:
"moi je me demande pourquoi (selon J. Marchenoir) la SE a envoyer deux dames dans les bras de T Hallard... un cascadeur! Est-ce que les cascadeurs posent un danger d'Etat?"
Verder nog » tueriesdubrabant.winnerbb.com | tueriesdubrabant.winnerbb.com
En:
"Ik weet nog goed, toen de stunt werd voorbereid en de bussen werden opgesteld, dat ik het vreemd vond dat die 2e bus er niet goed bij stond, te laag dus. nog steeds vind ik dit onbegrijpenlijk want bij de vorige keer had hij ook al het dak van die 2e bus geramd maar die stond wel goed in lijn en was er alleen wat schade. de auto raakte nooit de vloer van de eerste bus, dit was al zo bij de vorige stunts met 1,2 en 4 bussen [...] Het grappige is (voor zover je van grappig kunt spreken bij deze tragiek) dat ik tijdens de voorbereiding op deze stunt op het pitsdak stond en ik verbaase mij letterlijk over wat jij zegt: de bussen stonden goed, maar om duistere redenen moest de kont van de tweede bus opeens lager worden gezet."
"Een leek kon zien dat er nu een onlogische structuur in de daklijnen zat van de bussen [...] Ook iets opvallends: je ziet Vincx vanuit de auto in het 2e filmpje aan zijn stuur iets doen, maar die ouwe sloop-Camaro had daar alleen een bout zitten om de stuurnaaf. Vlak voor de impact laat hij het los. Ook zo vaag vind ik de snelheid... echt veels te hard en als een vuurbal komt de auto uit de laatste bus. Je kunt zien dat niemand daar op gerekend had, want de OCA en 'hekkenploeg' staan opeens veel te dichtbij."
Bron » www.autosport.nl
"Overigens herinner ik mij dat, nadat Alain al eens met succes door 1 bus was gegaan na afloop van de Pinksterraces in 1982 of zoiets, hij het jaar daarop zou terugkomen voor 2 bussen. Dat lukte hem toen niet, want justitie in België had juist in die periode een kamer met vol logies voor hem gereserveerd. Prompt was er een andere cascadeur bereid om dat kunstje te flikken, ene René Pierre. De erecode onder cascadeurs hield echter in dat dit echt niet kon; het werd als jatwerk beschouwd in het metier. Dus bedreigde Alain hem met de dood. Dus stond René onder politiebescherming toen ie het kunstje tóch flikte. Op het pitdak stond een schuimbekkende Alain (die toch eerder had kunnen uitchecken dan voorzien) halsafsnijdende gebaren te maken."
Bron » www.autosport.nl