371

Re: Agenda

Wat is dan de reden volgens hem? En van wie haalt hij deze info?

372

Wat het koningshuis betreft, volgens mij gaat het hele Bende-verhaal terug tot de zaak Eurosystem Hospitalier (met de nabije elementen van chantage, wapen- en drugshandel, roze balletten, ...) en alle "staatsgevaarlijke" vertakkingen ervan. En dat mag nog onrechtstreeks zijn, de uitlopers laten zich voelen in de schaduw van de Staatsveiligheid, de Mossad, de kwestie Bougerol, Geschier en WNP, VDB-Boas-De Pauw-etc., ...

373

dim, ik denk dat je zou kunnen gelijk hebben. Maar wat ik niet begrijp is dat er nu een nieuwe generatie aan het woord is en wie deze laffe moorden helpt mee verdoezelen is even schuldig als de uitvoerders.

374

Die nieuwe generatie behoort tot dezelfde partijen die er ook al in de jaren '70 en '80 waren. En al die partijen zijn zonder enige discussie behoorlijk koningsgezind.

375

En heb je nog de familiebanden die decennia lang doorlopen bij verschillende huidige parlementairen. De kinderen of neefjes van Mathot, Wathelet, De Clercq, ...Reynders die fel beïnvloed is door een Gol, etc.

Er al bij stil gestaan dat zo'n Nihoul de politieke campagnes destijds verzorgt heeft van de huidige CDH en MR?

Alle grote niet opgeloste dossiers in dit land zijn ondergronds met elkaar verbonden (Zaak Cools, Zaak Dutroux, Bende Van Nijvel, Slachter van Bergen, X1, ...).

dim wrote:

Wat het koningshuis betreft, volgens mij gaat het hele Bende-verhaal terug tot de zaak Eurosystem Hospitalier (met de nabije elementen van chantage, wapen- en drugshandel, roze balletten, ...) en alle "staatsgevaarlijke" vertakkingen ervan. En dat mag nog onrechtstreeks zijn, de uitlopers laten zich voelen in de schaduw van de Staatsveiligheid, de Mossad, de kwestie Bougerol, Geschier en WNP, VDB-Boas-De Pauw-etc., ...

Volledig akkoord hiermee.

376

Slachter van Bergen?

Hapkin wrote:

Desalniettemin een zeer interessante avond gehad. Bouten beschuldigde echt openlijk de Staatsveiligheid, Albert Raes en consoorten, hopelijk krijgt hij ooit gehoor maar ik vrees het.

Dat Bouten mensen openlijk - doch zonder bewijs - beschuldigt is niet nieuw. Dat is nu eenmaal Boutens stijl. Hij deed dit in het verleden ook al en werd hiervoor tweemaal veroordeeld (beschuldiging naar Philippe De Staerke en naar Robert Beijer).

Ook de beschuldiging over de betrokkenheid van de Staatsveiligheid is niet nieuw. Dat werd zelfs in de jaren '80 al geschreven (zie o.a. de verslagen van de Bendecommissies). Ook Gérald Damseaux, voormalig agent van de Staatsveiligheid, beschuldigt Albert Raes en Smets openlijk in zijn boek en op de twee franstalige fora. Hij geeft daarbij wel een aantal concrete elementen aan.

Hoewel Smets er als de kippen bij was om in de media zijn brief te laten publiceren die hij gericht had aan De Valkeneer (naar aanleiding van de fameuze huiszoeking in zijn appartement in 2012-2013) en in de media toen zijn 'onschuld' waste, heeft Smets tot nu toe geen enkele reactie gegeven noch op het boek noch op de openbare commentaren op het Franstalige forum geschreven door zijn ex-collega Gérald Damseaux. Ook Albert Raes geeft geen kick. Nochtans zijn de commentaren van Damseaux niet mals. Ik veronderstel dat de CWB wel bezig is met die verklaringen van Damseaux.

378

De beste manier is iets doodzwijgen, dan sterft het een stille dood.

379

En de vraag is, waar blijven de sudisten? Er wordt expliciet melding gemaakt van o.a. Alain Vincx in het boek. We weten nochtans dat de resterende sudisten graag een dreigend toontje aanslaan wanneer hun naam genoemd wordt in verband met de Bende op publieke fora. Zijn ze niet op de hoogte van het boek of zingen ze ineens een toontje lager?

Davidsfonds Wortegem-Petegem ontvangt op dinsdag 2 juni 2015 David Van de Steen, ooggetuige en tevens slachtoffer van de Bende van Nijvel, om het verhaal te vertellen van de bewuste avond in Aalst en de lijdensweg nadien. Hij wordt hiervoor geïnterviewd door Annemie Bulté, die nadien ook de actuele toestand schetst van het onderzoek naar de Bende van Nijvel.

Meer info » www.wortegem-petegem.be