Potverdomme, ik word nog steeds gek van dit dossier. Ik ben dus niet van plan te sterven voordat ik weet wat nou precies de Bende van Nijvel was. Voor de zoveelste keer heb ik het Beersel verhaal doorgelezen. Gewoon omdat het zo intrigerend is, en mijn gevoel zegt dat deze moord enige antwoorden geeft over de bende. Ik probeer deze moord te begrijpen, en te plaatsen in het geheel. En dat is niet makkelijk. Daarom vragen.
Om hoeveel moordenaars en inbrekers ging het nou? Hoeveel mensen zijn er binnengeweest? En wat was nou de volgorde? Logisch zou zijn dat je na een moord, het pand zo snel mogelijk wil verlaten, hoogstens nog wat spullen snel wil meenemen. De belagers hebben dus gegeten en enkele Magnums Champagne geleegd. Is dit nou voor of na de moord gebeurd. Nl als dit voor de moord gebeurd is, dan kan volgens mij het dossier weer snel dicht als het gaat om de diepere betekenis m.b.t. de bende. Als ze eerst uitgebreid Ree gaan eten en lallen aan de champagne, zich veilig waanend, dan is het geluid van de VDE boven een totale verrassing geweest. De champagne (en wie weet ook nog drugs gebruik vantevoren) heeft ze dan mogelijk heel impulsief laten reageren. De telefoon die hij in zijn hand had op dat moment hebben ze gelijk gebruikt om hem het zwijgen op te leggen en om zijn hals gedraaid. Dat het daarna uit de hand liep, kan wijzen op heel jonge daders die verminderd toerekenings vatbaar zijn, of iig eentje en de andere meelopers.
Of waren het gestuurde killers, die eerst de marteling en moord zijn gaan plegen, en zich daarna aan de Champagne gaan laven. Of iemand de schoten gehoord heeft maken ze zich geheel niet druk over. Om een indruk te krijgen hoe dat gelag er die nacht uit moet hebben gezien, bij deze 2 interieur foto's van de herberg. Heel klein en gezellig, alles van hout en wrs zeer gehorig, behalve als je zelf lawaai maakt, zoals mogelijk de inbrekers gedaan hebben.
De binding. Wat is nou de echte link met deze moord met de bende. Is dat alleen het wapen? Hoe zat het ook alweer? En valt uit te sluiten dat deze moord toevallig gepleegd is door iemand buiten de bende die het wapen toevallig bezat?
Voor ik meer vragen stel, wacht ik eerst een reactie af.
PS: Ik heb eens gegoogled op "Royal Schwabap borden" en dan kom je er achter dat die geen enkele financiële waarde hebben. Ze zien er hoogstens 'duur' uit. Pure kitsch dus. Die neem je mee als je aangeschoten of high bent, of echt dom bent en geen enkele kennis hebt van wat waardevol is en wat niet. Een zonderling iemand, met slechte smaak.
PS: Te zot voor woorden dat er uit deze nacht en alle bewijsmiddelen, geen DNA sporen later ge-extraheerd konden worden. Haren, zweet, huid schilfers, vingerafdrukken, speeksel, ... maar ook vezels e.d. De criminelen moeten daar veel sporen hebben achtergelaten. Zijn er nog bewijsstukken? Zijn die magnums er bv. nog waar ze aan gelurkt hebben?