De Bende van Nijvel heeft toch ook ooit een dienst gedaan op een takeldienst toen ze een defecte auto hadden. Alé, ik wil de woord "Killer" niet aan deze man linken, maar iemand die zich uitgeeft als een vriendelijke man kan ik zijn donkere uurtjes ook louche zaken doen en zeker wagentakelaars, als ze in het zwart kunnen werken doen ze het. En zeker in die jaren, het maar een veronderstelling dat ik geef, maar daarom ben je nog de "killer" niet hé. Je mag dan nog int zwart werken, daarom ben je nog geen moordenaar.
Eigenlijk spijtig dat hij nooit in aanraking is gekomen hier of daar, dan zouden we zeker zijn dat hij geen contacten met bv. één van de Borains, bv. de andere garagist was het nu Vittorio of Bouardouj. Ik denk de eerste kan iemand dit bevestigen. Maar ik dacht toch dat ik het zo gehoord had in die uitzending van La Une en ook in boeken gelezen. Maar het dossier is zo enorm dat je soms het één en ander vergeet.
Nog een vraagje: de Bende van Nijvel is gezien in het bos van Houssière 4 uur na de moorddaden in Aalst. Nu mijn vraag, waarom eerst naar daar rijden en dan naar Dour, en hoever liggen deze 2 van elkaar? Natuurlijk was het gespeeld door de Bende, dat er iemand op de grond lag, of ligt daar gewoon niemand of daar de echte killer (als die al geraakt zou zijn hé). Maar waarom daar dan wel die Golf GTI in brand, het blijft veel te voorbarig om ervan uit gegaan dat ze een bewijs gevonden hebben in Dour.