Zo'n autoschroot lijkt natuurlijk ideaal als uitvalsbasis. Maar: een gloednieuwe Golf GTI was ook daar, eigenlijk precies daar, erg opvallend. Je kon die niet zomaar tussen de andere auto's zetten. En de Peugeot 504 had amper 100km gereden, die kan daar niet eens geweest zijn. Wat prepareren betreft is er enkel aan de Saab serieus gewerkt. Aan de VW's werd meestal enkel aan de chassisnummer en aan de achterklep gewerkt.
Ze moeten ergens rond La Houssière/Zoniënwoud ook een safe plek(je) gehad hebben. Een simpele, afgelegen garagebox ofzo. Ik denk dat er nogal wat gangsters zijn die die dingen kopen en aan andere gangsters doorverhuren, die dan vaak weer onderverhuren aan andere gangsters. De meeste van die lui kunnen zo'n box van tijd tot tijd goed gebruiken. Ik denk ook aan zigeunerbendes. Die zijn nog discreter.
Misschien verhuurde de sterfbedgangster wel garageboxen en had hij een goede reputatie in het wereldje qua discretie? Voor 10 miljoen gaat zo'n kerel (o.a.) zijn handel en reputatie niet op het spel zetten. Ik denk dat voor een 'dringende' garagebox soms veel huur betaald wordt.