Verantwoording bij de "restauratie". Ik heb net de foto vervangen voor een betere versie. Ik was toch niet tevreden over het linkeroog (nu een remake van het rechteroog) en met de lip die teveel deed denken aan een hazenlip. Wat de neusvleugels betreft dit valt niet geheel te repareren, hier zat schijnbaar een vouw in het oorspronkelijke papier.
Waarschijnlijk is de neus iets minder plat dan het hier lijkt De vorige versie liet misschien teveel de indruk van een moedervlek achter dus ik heb de neus wat "opgeschoond". Voorzichtig heb ik nu enkele lijntjes getrokken waar ik op de oorspronkelijke tekening de jukbeenderen en wang-groeven vermoede. Hierdoor is het gezicht ook niet meer zo plat in vergelijk met het origineel. Natuurlijk heb ik nu de haren blond gemaakt (zoals in de beschrijving). Of dit in de originele tekening ook zo was betwijfel ik. Eventuele details als schaduwen en haarrichting zijn verloren gegaan (als ze er al in zaten).
Op het origineel lijkt een soort van hindoe te staan ofzo... zo slecht is de kwaliteit. Het is dan ook verrassend om te zien wat er onder vandaan komt. Ik heb zoveel mogelijk de lijnen van het origineel gebruikt. Je kunt ze excact op elkaar leggen en dan zie je dat ik op de Linkeroog-reconstructie na niets heb veranderd behalve Zwart weggehaald.
Het blijft natuurlijk enigszins suggestief, zie dit voorbeeld (een tussenfase) van dezelfde tekening:
Ziet er meteen heel anders uit, hé.