Was het toeval dat er hier en daar een masker gedragen werd van Jacques Chirac? Of dat er rondgereden werd met een nummerplaat van het Nederlandse hof? Ik denk van niet. Altijd opnieuw kom ik tot de vaststelling dat "men" zich amuseerde met dit soort spelletjes te spelen.iv.m. het masker van Chirac.
"Ik heb ooit iets opgevangen van een schuilplaats dicht bij de Van Praetbrug in een zigeunerkamp. Zijn broer Jacques die ook een fermette bezat in Halle vertoefde er vaak. Bruno verstopte zijn geheimen, papieren en agenda's in de schouw van de kleinste kamer op de tweede verdieping van zijn huis in Bosvoorde. Er zaten de telefoonnummers in van antiquairs die op de witwascarrousel waren gesprongen en van belangrijke dealers zoals Piet Clement in Amsterdam en Van Nispen in Breda en aantekeningen over Condemine en Desoulière van het SAC, een Franse geheime organisatie waarin gewezen politielui samenwerkten met criminelen. De politici Pasqua en Chirac speelden in de SAC een belangrijke rol."
Bovenstaande passage gaat over Farcy, de koning van de cocaine. Onderstaande gaat over Fauré, de prins van de cocaïne in Parijs:
Eergisteren heb ik het recente boek van Gérard Fauré gelezen. Dealer de Tout-Paris. Fauré was de prins van de cocaïne in het Parijs van eind jaren 70 begin jaren 80, en heeft nog voor SAC gewerkt. Over SAC en Chirac vertelt hij nogal hallucinante verhalen. Zijn verhalen vind je ook in de vorm van interviews op YouTube. Om tal van redenen interessant vanuit Bende van Nijvel perspectief. Aanrader!
(Post van Imazibraine)
Is het masker van Chirac dus een verwijzing naar een geheime organisatie waarin gewezen politielui samenwerken met criminelen en waarin politici een belangrijke rol speelden? In opdracht of onder toeziend oog van Dea/Mossad ivm drugs/wapens? De kat in de Sack of Sac of zak. (Sorry, ik heb de laatste tijd wat last met spelling.)