Re: Aalst: Proloog
Ik heb nog wat nagevraagd over de dj Harry Van Praag, van radio Mi Amigo. Echt veel wijzer ben ik niet geworden, maar wel dit: Enkel de voornaam van de dj was niet zijn echte naam volgens mijn bron. Hij zou "Gerry Van Praag" heten. Hij zou een Nederlander zijn en (mede-) oprichter van radio Mi Amigo in Hofstade.
Volgens wat ik mij zelf nog herinner (ik ben ooit binnen geweest in dat radiostation, ze hadden op een bepaald moment ook een soort café en mijn grootouders woonden vlakbij), zou dat wel kunnen kloppen. Ik herinner mij dat ik die man heb gezien, en ook een Nederlandse vrouw, die daar aanzien werd als bazin. Harry Van Praag en deze vrouw zouden de oprichters zijn, misschien waren zij een koppel.
In elk geval waren ze toen al niet meer jong, naar ik mij herinner; als jonge puber is natuurlijk iedereen boven de 25 "oud" ... Maar ik denk, en mijn bron bevestigt dat, dat ze minstens in de 40 waren toen. (Naar mijn eigen perceptie waren ze zelfs al ouder.) Na het opdoeken van de radio, zijn ze met de noorderzon verdwenen, misschien terug naar NL ...
Veel is het niet, dus ik denk dat het hier ophoudt wat betreft dit verhaal. Sorry daarvoor.