Op 22 februari 1988 wordt Anne Quittner - de vrouw van Bouhouche - ondervraagd door de gerechtelijke politie van Nijvel. Ze vertelt tijdens dat verhoor over de band tussen Bultot en Vittorio.
"In de loop van het jaar 1986, wanneer mijn man in de gevangenis van Nijvel zit, heeft hij me tijdens een bezoek gevraagd of ik de reportage op de televisie had gezien over de arrestatie van de Borains in het verband met de Bende van Nijvel."
"Als ik het me goed herinner, ging het over een reportage waarin een journalist naar Frankrijk gaat om Adriano Vittorio te interviewen in zijn caravan."
"Mijn man vertelt me dat hij deze Vittorio als eens ergens heeft gezien maar verder herinnert hij zich niets meer. Twee of drie dagen later zegt mijn man dat hij het zich terug herinnert. Hij heeft Vittorio ontmoet in Leopoldsburg."
"Mijn man herinnert zich dat hij op een bepaalde dag naar Leopoldsburg ging, hoogstwaarschijnlijk samen met Weykamp. Op die dag hebben ze vanuit de verte Bultot gezien en hij werd vergezeld door deze Vittorio. Mijn man weet niet meer met welke wapens zij aan het schieten waren. Ik weet het niet meer zeker maar ik denk dat mijn man niet gezegd heeft of hij goedendag heeft gezegd tegen Bultot."
"Omdat mijn man niet meer zeker wist of hij daar samen met Weykamp was, heb ik voorgesteld om met Weykamp te gaan praten om te horen of hij zich deze ontmoeting herinnert."
"Ik ben met Weykamp gaan praten en hij herinnert zich inderdaad dat hij in Leopoldsburg was met mijn man en dat zij daar Bultot hebben gezien die vergezeld werd door iemand. Ik herinner me niet meer of Weykamp zich herinnerde of deze persoon Vittorio was."
"Ik ben mijn man gaan inlichten over mijn gesprek met Weykamp en hij vertelde toen dat hij zeker was dat het Vittorio was die hij samen met Bultot heeft gezien. Mijn man aarzelde om hierover te praten omdat de zaak van de Bende van Nijvel zo'n omvang had aangenomen en mijn man bovendien 'ne savait Rien apporteren de plus que cela'."
Bron: Verhoor Anne Quittner | GP Nijvel | PV 716 | 29 Februari 1988
Ter info: het originele PV is in het Frans. Voor de gemakkelijkheid heb ik het zelf vertaald.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube