Topic: Verhaal anonieme getuige
Dag allen,
Ik volg al sinds jaren het onderzoek naar de misdaden van de Bende van Nijvel, het zij op en af, naargelang de drukte in mijn persoonlijke leven. Onlangs had ik een bijzonder gesprek met een klant van ons bedrijf, een dame die inmiddels vooraan in de 60 is, respectabel en voor de lange tijd dat ik haar ken zeker geen fantast. In ons gesprek dat toevallig over vastgoed ging verklaart zij dat zij een vastgoed bezit in Aalst en zij laat ter loops vallen dat dit goed gelegen is voor oudere mensen, daar het vlak bij de Delhaize in Aalst ligt. Waarop ik zeg 'ah toch niet de Delhaize van de bende overvallen?', ze bevestigd van wel en vult aan met: 'ik zal u iets zeggen, de dag dat dat gebeurd is waren ik en mijn toenmalige man daar net een uur buiten', waarop ik aangeef dat ik daarover verbaasd ben en dat ze geluk heeft gehad.
Ze bevestigt dit en zegt: 'ik zal u nog iets vertellen, toen wij het rond punt in Aalst opreden reed daar een Golf GTI en ik zei nog tegen mijn man "alé, 4 venten met zo'n postuur, da's toch niks voor in ne Golf GTI', en omdat ik juist het kruispunt opreed toen zij dat af reden heb ik de chauffeur duidelijk gezien en dat was dienen blonde.' Waarop ik uiteraard vraag: 'toch niet Patrick Haemers?', 'ja juist, Patrick Haemers, dat was de naam, ik heb hem duidelijk herkend want we keken elkaar vlak aan. Volgens mij reden die mannen daar een uur voor den aanslag al rond.'
Op mijn verdere vragen blijkt dat zij met deze informatie nooit naar de politie is gegaan want 'dien Patrick Haemers is toch al dood', en de rest van de inzittenden had ze niet gezien. Verder een pikant detail: de dame beweert bij hoog en laag dat de personen reden met een witte Golf en niet een zwarte, en zij geeft aan '100% zeker te zijn' dat de chauffeur Patrick Haemers was... Ik vond dit interessant genoeg om dit op het forum te delen, hoewel ik hier voor de rest voornamelijk gewoon mee lees. Maar het leek me dat er hier mensen zijn die met deze info wel iets kunnen (of gewoon helemaal niks, maar dan is er ook weinig verloren). Groetjes!