Re: Aalst: Vlucht
Nadat de bende de Delhaize had overvallen, wachtten ze een aantal minuten op de parking voor ze echt op de vlucht gingen. Tenminste, zo wordt het in diverse bronnen gezegd. Zijn daar nu eigenlijk getuigenissen van, die dat bevestigen? Want wat moet ik me daar nu bij voorstellen, hebben ze op hun gemak een appel gegeten en een sigaretje opgestoken? Zo zal het wel niet gegaan zijn, maar hebben ze nu echt een paar minuten stil gestaan bij hun auto, of liepen ze nog wat heen en weer op die parking? Dat moet toch door getuigen gezien zijn, maar ik vind daar zo weinig van terug.
Overal wordt dat feit aangedragen, dat ze bewust hebben gewacht tot er enige ordediensten verschenen, en toen pas na een flink vuurpartij zijn weggeraced. En dan nog zoiets, volgens die agenten liep de 'reus' op zijn gemak naast de Golf en nam hij de tijd om hen te beschieten.
Is dat nu eigenlijk niet raar? Want stel nu dat één van die agenten toevallig een topschutter was geweest, dan had hij onze reus ook best kunnen raken. 'Tijd om de uzi te pakken was er niet', zo beschrijft Eddy N. het, maar stel je voor dat daar wel de tijd voor geweest was, dan had de reus aardig wat tegenstand kunnen ontmoeten. Maar nee, hij sjokt op zijn gemak naast de auto en lijkt helemaal niet bang te zijn voor een kogel in zijn richting. Hoe kon hij zo zeker zijn? En hebben ze nu echt staan wachten bij die auto, of is dat toch meer verbeelding van de omstanders geweest. Of wilde hij niet starten?
Ik ben toch wel erg benieuwd of er getuigen zijn geweest van deze wachttijd, want als het werkelijk waar zo gebeurd is, dan is dat toch wel een sterk staaltje geweest, en iets wat indruist tegen alle wetten van het gezond verstand, zou je zeggen. Of laat ik het anders zeggen, dan moeten ze er wel heel erg van overtuigd geweest zijn dat hun niets kon overkomen. Bluf, roekeloosheid? Of waren ze zo goed ingelicht dat ze wisten dat agent Eddy geen tijd had om de uzi te pakken? En ze dus wel eventjes een shaggie konden draaien voor ze verder gingen. Of is dit toch niet echt zo gebeurd, en leek het misschien minuten te duren terwijl het maar 30 seconden was.
Weet iemand of er echt getuigenissen zijn over wat onze stoere killers deden tijdens die wachttijd? En of het echt een zaak van meerdere minuten was?