dolorean wrote:Volgens mij is het bij de schietpartij aan Diable Amoureux grondig misgegaan. Waarom denk ik dat? De kogelinslag in de Mercedes lijkt me van een zwaar kaliber afkomstig te zijn. Die zal er waarschijnlijk bij het kruisvuur terecht gekomen zijn door de schutter van de riot gun. Dat verklaart ook het bloed aan de Saab. Ik vermoed dat één van de daders (chauffeur Mercedes) hierbij ook gewond geraakt is bij deze risicovolle schietpartij. Dus ze laten Mercedes achter. In paniek rijden ze met de gewonde mededader weg in een zwaar geladen Saab waarbij ze de motor kort daarop kapot rijden.
Het bloed in de Saab kan ook afkomstig zijn van het feit dat één of meerdere daders bloedsporen op hun kleren hadden van Fourez-Dewit (opgelopen tijdens het moorden of het verslepen van de lichamen?).
Een andere mogelijkheid is dat één van de inzittenden van de Saab al gewond geraakt was bij de schietpartijen aan de Colruyt. Want tijdens de achtervolging door de politiewagen reageert er niemand vanuit de Saab. Niemand van de inzittenden in de Saab neemt het initiatief om te vuren naar die politiewagen. Omdat de passagier gewond was en daardoor niet kon vuren? En omdat de bestuurder moeilijk zijn stuur kon lossen om achteruit te vuren? Uit het relaas van de feiten blijkt nl. dat het de bestuurder van de voorop rijdende Mercedes is die beslist om aan de kant te gaan en als eerste de politiewagen onder vuur neemt. Daarna pas schiet iemand vanuit de Saab (de chauffeur die ondertussen ook gestopt is?).
Het gegeven dat de daders pal op een wegversperring van de ordediensten aanrijden en na het kruisvuur rechtsomkeer maken toont volgens mij aan dat de daders de politie en rijkswacht helemaal niet (konden) afluisterden. Anders zouden ze dat kruispunt wel ontweken hebben.