Als we dan toch back to basic moeten, ok. De enige op wie ik altijd vertrouw is Acke. Ik ken geen andere speurder die zo's resultaten boekte. Ik vond er volgende post van Kevlar:
"Willy Acke boekte als substituut samen met toenmalig onderzoeksrechter Freddy Troch - die net was aangesteld in 1983 - nogal spectaculaire resultaten in het Bendeonderzoek. Ze vonden bendewapens in het kanaal Brussel-Charleroi en stelden Philippe De Staerke in verdenking. De bende vermoorde 28 mensen tijdens regelrechte executies, overvallen en zelfs folteringen. De daders werden nooit gevonden. Speurders werden tot tweemaal toe door hun oversten verboden een valstrik te leggen voor de zogenaamde reus van de Bende, waarvan ze overtuigd waren hem te kennen."
"Zo beweerde een speurder tegenover ondergetekende dat diezelfde moordenaar momenteel een garage zou uitbaten in de streek van Asse. Hij zou deel hebben uitgemaakt van 'De Bende van zeven'. We konden dit echter niet verifiëren. Een andere bron spreekt dit echter tegen, maar geeft wel toe dat die garagehouder een 'zware jongen' is geweest. Soms lijkt het erop of de Dendermondse doorbraak in het Bendeonderzoek nog steeds niet vergeten is in de hogere regionen in dit land."
Ik heb hier twee vragen over:
Wie weet over welke overste het ging (ivm de valsstrik die men wou leggen, toch niet De Saeger zeker?)
Ten tweede. Lees ik nu goed dat de garagist uit Asse ervan verdacht werd de reus te zijn?