Django68 wrote:In de lijst staan naast de wapens ook o.a. een videospeler en een stereoinstallatie vermeld. Zouden deze te maken kunnen hebben met de afstandsbedieningen die later in het bos van Houssières gevonden zijn?I
Ik denk het niet. Volgens de lijst gaat het om een televisietoestel van het merk Sony, een videospeler van het merk JVC en een stereo-installatie (onbekend merk). De afstandsbedieningen die in het Bois de la Houssière gevonden zijn, zijn van het merk: Bang & Olufsen, Philips, Korting, Panasonic en Grundig.
Hieronder nog wat extra info over de diefstal:
Volgens Doraene was de wapencollectie van Mendez op beurt 2,3 miljoen frank waard.
Bron: De Namen uit de Doofpot | Stef Janssens
In mei 1985, zowat een half jaar voor zijn dood, wordt ingebroken in de villa van Mendez. Dat gebeurt twee dagen voordat hij de wapencollectie in zijn kelder zou beveiligen met een gepantserde deur. Bouhouche was een van de weinigen die daar- van afwist. Hij had ook nog schulden bij Mendez en leek niet gehaast die te vereffenen.
Bron: P-Magazine | René De Witte
Uw broer wantrouwde Bouhouche al van in het begin?
José Mendez: "Ja, en dat werd alleen maar erger toen er op 15 mei 1985 bij Tonio thuis in Overijse ingebroken werd en zijn wapencollectie werd gestolen. Mijn broer was radeloos want hij was niet alleen zijn collectie kwijt, hij was ook onderverzekerd. Er waren echt exclusieve stukken bij. Binnen de week had hij door dat Bouhouche de dader was. Het moest om iemand gaan die zijn huis en zijn wapencollectie kende, en die wist dat Tonio van plan was ze twee dagen later te laten beveiligen met een gepantserde deur. Hij wist ook wanneer hij naar zijn werk moest, en ook dat mijn schoonzus op bepaalde tijdstippen boodschappen deed. Zijn vermoedens werden bevestigd toen hij kort nadien bij Bouhouche thuis op bezoek ging. Tonio kon toen stiekem het wapenregister van Bouhouche inkijken, die zich inmiddels gerecycleerd had tot wapenhandelaar. Zijn zogenaamde vriend had er een partij exclusieve munitie in genoteerd, toevallig juist dezelfde hoeveelheid als bij mijn broer verdwenen was."
Bron: Humo | Raf Sauviller & Hilde Geens | September 1997
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube