Ik had toch graag nog even enkele zaken willen opmerken (steeds in respect voor de meningen van andere forumgebruikers!):
Men gaat er met zekerheid van uit dat de 2 gevonden kogels in Houssiere van de Reus zouden zijn, dit is volgens mij echter verre van bewezen. Men vond (samen met nog wat andere zaken) 2 hulzen en koppen van patronen van het type .380ACP aka 9mm Short. De Bende stal bij Dekaise 2 Ingram machinepistolen, en de Reus had er meer dan waarschijnlijk eentje bij tijdens de raid in Aalst. De Ingrams die gestolen werden bij Dekaise waren echter van een verschillend kaliber, eentje was de bewuste .380ACP aka 9mm Short(9X17), de andere was er een in het kaliber 9mm Para(9X19). Bij mijn weten (verbeter me gerust als ik fout ben, ik weet zeker niet alle details) werden er tijdens de raid in Aalst geen patronen gevonden van het type .380ACP aka 9mm Short. Naar mijn weten heeft de Reus aldaar niet met het machinepistool gevuurd, dat kan een reden zijn dat er geen zijn gevonden, maar weet je nu met enige zekerheid dat het ging om een Ingram kaliber .380ACP? Bij mijn weten niet, en kon het evengoed gaan om de Ingram 9mm Para, wat misschien zelfs een logischer keuze zou zijn geweest.
De gevonden koppen en hulzen werden (samen met de andere objecten) naar het lab gestuurd voor tal van onderzoeken (DNA, wapenexperts, ...), maar er is nooit enig teken naar boven gekomen dat naar de bende zou wijzen, ze leverden niets op.
Ik blijf het een extreem raar feit vinden dat 2 onafhankelijke getuigen pas na 18 jaar, en op hetzelfde moment afkomen met hun getuigenissen. Men spreekt ook vaak over het feit dat ze zouden hebben gevreesd, dan zouden ze samen en onafhankelijk van elkaar hun vrees hebben doorbroken na 18 jaar zwijgen? Men kon toch reeds een volledig anonieme tip hebben gegeven zonder te hoeven vrezen voor wraakacties?
Een van de getuigen die beweert dat de koffer tijdens de vlucht wel degelijk openbleef, Maurits Devulder, zegt ook duidelijk dat er tijdens de vlucht herhaaldelijk werd gevuurd vanuit de openstaande koffer.
Mocht de Killer idd gedood zijn tijdens de raid in Aalst, dan moet het volgens mij toch wel een heel stuk meer zijn geweest dan een gewone marginaal toch? Het hebben van een vals paspoort lijkt me toch niet voldoende om meer dan 25 jaar onopgemerkt te verdwijnen als je bent gedood? Of vergis ik me daarin? Het lijkt me toch niet zo een evidente zaak om het zomaar klaar te spelen. Hij zou dan toch wel op de lijst met vermiste personen moeten staan, denk ik persoonlijk dan, ik ben in deze zaken zeken geen expert, als ik het foutief bekijk, verbeter me dan gerust.
Als de hypothese van Vos alsnog zou kloppen, zou ik het ook vrij vreemd vinden (niet dat het niet kan natuurlijk, maar toch eerder onlogische keuze) dat de Reus zijn partner zou hebben afgemaakt met die Ingram .380ACP, terwijl ze zonder twijfel andere wapens bijhadden met veel voorkomende kalibers (bv: 9mm).
Gewoon mijn "2 cents" op een aantal zaken. Niet om iemands mening te kelderen of wat dan ook, gewoon om samen het gebeuren te kunnen beredeneren.