Een mogelijkheid is dat de Bende of wie het lijk ook heeft herbegraven bewust besloot geen kleding mee te begraven zodat het skelet moeilijk te identificeren zou zijn, gewoon voor het geval dat het ooit zou worden ontdekt. Ik herinner me dat in het Bois de la Houssiere een vest en kogels zijn gevonden en ik meen zelfs een bril. Een van de kogels was zo beschadigd dat het leek alsof het door een lichaam was gegaan en het was van een type dat ook de Bende van Nijvel gebruikte. Misschien dat dit is achtergebleven toen het skelet uit zijn eerste graf is gehaald.
Ik denk dat de speurders spaarzaam zijn met informatie om tactische redenen. Ze zijn in het verleden wat loslippig geweest en kregen toen het deksel op de neus. Dat willen ze niet nog eens. In dit onderzoek zijn zo veel zaken misgegaan dat ze nu denk ik wel wat voorzichtiger zijn. Het kan er ook op duiden dat ze ook iets interessants hebben gevonden dat ze nader willen onderzoeken.
Ze moeten nu eerst weten van wanneer dat skelet dateert. Als ze het uit de tijd van de Bende kan zijn, zullen ze ongetwijfeld het milieu rond Blanchart verder uitpluizen en dat rond de gangster die vanop het sterfbed heeft getipt. Het is dan zoeken naar iemand die in de jaren tachtig spoorloos is verdwenen en toen niet ouder was dan 40 en ongeveer 1.75 groot.