Re: Guillaume Vogeleer
Omdat ik liever zou hebben dat de tip eerst wordt onderzocht, maar ik heb niets van Ben gehoord. De personen in kwestie zijn al jaren niet meer vernoemd in het dossier, en ik wens geen slapende honden wakker te maken zolang het niet moet.
Als je wat tussen de regels leest zie je dat het iets te maken heeft met het adres van de bendeleider (degene waaronder Vogeleer hier op dit forum onder werkt).
Lees de gegevens over de bendeleider (getuigenissen buren etc) en vooral het adres waarop hij verbleef is belangrijk. Even opzoeken met de computer, en je gaat zien dat de eigenaar van de grond (ook ten tijde van de Franse bendeleider!) geen onbekende in het dossier is. Op sociale netwerken kan je zijn foto zien (beste op pagina van zijn vrouw). Je komt uit bij een eindeloze lijst van bedrijfjes op zijn naam, op naam van vrouw, kinderen en stiefkinderen ... In het kader van de Bende van Nijvel is vooral het oudste bedrijfje belangrijk dat ongeveer gelijk moet opgestart zijn met de aankomst in België van onze Franse bendeleider.
Hij heeft al topic hier op het forum n.a.v. passage in boeken van Geens en een bepaalde biografie, aangezien hij een jeugdvriend is van rechterhand Bouhouche (de ex-rijkswachter met pruik uit Thailand). Maar is hier wat in de vergetelheid geraakt, wat ik voorlopig zou wil houden.
Het is nu enkel de vraag of Ben dit al dan niet doorgegeven heeft. Ja of nee? Anders zoek ik wel een manier om het anoniem te doen.