Re: Getuigenis Joël Lhost
Dus wat ik me afvraag: kan het dat Lhost de groep rond Smars en Ciolini in de gaten hield in '85. En dat het in de periode '82 bondgenoten van Stefano Della Chiaie en Ciolini waren die hier actief waren in functie van wapenhandel en drughandel? Men mag niet vergeten dat Darville ook een belangrijke link is van Waver tot '85. De zakken die in '86 zijn gevonden in Ronquières in de korte periode na arrestaties van leden van de bende Haemers, met Ciolini in de buurt.
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar zo toevallig zal het wel niet zijn als het er op het eerste gezicht uitziet. Maar op 1 oktober '85, een paar dagen na Overijse en Eigenbrakel en de observaties van Joël Lhost is er de overval in Casteau die toegeschreven is aan de bende Haemers. Ook is er Tosca die zegt in Overijse aanwezig geweest te zijn en er zijn de Zweedse getuigen zoals Damsaint die het over een huurling, de bende, Haemers en overvallen heeft.
Een andere opvallende plaats waar Haemers en co een overval plegen is in Herstal. Volgens een getuige zou die huurling betrokken zijn bij Anderlues en Nijvel. De overval in Herstal op 2 november '83 is vlakbij de FN-fabriek, de dag erna sterft Vincent Louvaert die een kogelvrije vest en wapens naar de Ardennen bracht (Lekeu).
Het is toch wel frappant dat als die huurling in de buurt is, Haemers en co Casteau (Shape) en Herstal (FN) als locatie kiezen om een overval te plegen. Ook is er de arrestatie van Haemers en co in oktober '86 en het vinden van de zakken in het kanaal iets later.