Als nieuw lid van deze site heb ik intussen zo goed als alle posts doorlezen, en beschikken wij allen intussen over nieuwe ontwikkelingen / informatie betreffende het bende dossier.
Begrijp ik het goed dat de bende door een eerste koepel aangestuurd werd (zijnde CIA, Gladio,...), en dat zij enkele corrupte rijkswachters benaderd hebben, een gevaningenisdirecteur, of zelfs iemand van staatsveiligheid.
Nadien hebben deze corrupte individu's welke reeds gekend waren in het misdaadmilieu, lokale gangsters aangesproken welke dergelijke acties zagen zitten.
Ikzelf ben overtuigd dat het niet steeds diezelfde gangsters waren, dit omwille van het overschakelen van amteuristisch naar meer professionneel gedrag, en zéker de bloeddorst die achter hen schuilden. (Maar dit is een ander verhaal...)
Indien dit correct is, gaat het idd allemaal om de drang naar spanning, aangestuurd vanuit het buitenland. Door verschillende koepels los van elkaar te laten opereren, weet niemand wat persoon A of B doet, kan men moelijker verbanden leggen & weet men zéker het grote geheel niet.
Als we een kaart van Belgie nemen, zien we dat het hoofdcentrum idd in het zuiden van Brussel ligt (bendes, routes, lozing van wapens). De delhaizes waren volgens mij het hoofddoel van deze hele zaak ... de restaurants, taxi chauffeur, colruyt lijken eerder een persoonlijke afrekening of 'grote repetitie' alvorens de grote finales.
Hoe zien jullie dit aan de hand van de verklaring van JL?
Het feit dat Amerikaanse agenten hier achter zitten, verklaart in mijn mening het stroef lopen & voor blok zetten van een geheel onderzoek.