Re: Overijse: 27 September

Natuurlijk zijn al de raids voorbereidt tot in de puntjes. Dit is geen kwestie van dagen, maar van weken, misschien maanden. Daarom blijft het jaar van stilte steeds weer opborrelen bij mij. Wat was de aanleiding eind '83 om er een jaar van tussen te gaan?

282

LEO, wat denk jij wat de link is met Overijse? Was er in de omgeving van bewaking iets verdacht? Of personeel? Klanten?

283

Als je Finné even buiten beschouwing laat blijft me maar één gedachte bij: een dubbel-overval om aan te tonen (of te testen) welke invloed de taalgrens heeft op de werking van hoofdzakelijk de Rijkswacht en de opvolging door Justitie, onderzoeksrechter, parket en magistraten! Nu, jaren later, weten we dat het een grote janboel is geworden. De vorige bendefeiten, tot Eigenbrakel, waren een Waalse aangelegenheid. Wou men reacties van de Vlaamse ordediensten testen met het oog op Aalst, of wou men de twee leefgemeenschappen betrekken in de angstperiode, om het land vatbaar te maken voor een politiestaat? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is, als je alles op een rijtje kan krijgen (voor zover mogelijk) er krachten in meespelen waar ik amper durf aan denken. Daarom ook dat namen zoals Kester, Chièvres, Shape en NATO in mijn achterhoofd blijven rondcirkelen.

284

LEO, ik deel u mening. Neem het met een korrel zout maar het zou kunnen, maar vroeger - in de jaren '80 - was er op de rand van het Hallerbos, op de grens van Braine-L'Alleud, een militair domijn met een hele grote atoomschuilkelder waar je nipt met een Golf en Saab in kon en lag heel afgelegen in het bos, met meerdere vluchtwegen door bos en veld. Richting Lasne, Overijse, ...

Door die deur kon toch alleen een Golf 1, Kenza!

Of ze hebben gebruik gemaakt van de zwaktes die iedereen al kende (taalgrens). Lijkt me iets voor Bouhouche.

Chantages en afrekeningen op kleine schaal voor bij de kleine figuranten (al dan niet onder dwang moorden). En wapen- en drugsindustrie + witwassen voor de elite. Bekijk nog eens mijn laatste post bij Getuigenis Murcielago (verzendbon + suggestie Facebook-pagina). Het kleine grut is afgemaakt of zit sindsdien in de marginaliteit. Zij hebben waarschijnlijk het vuile werk gedaan.

Dan heb je degene die nog steeds op grote voet leven entourage Pat. H. En dan heb je er die duidelijk met heel erg grote zaken bezig zijn in hun drugs- en wapenparadijs, de Franse drugskoning Albert Farcy. Het feit dat zulke personen vrij rondlopen zegt veel over de wereld waarin we leven.

En vooral de naïviteit van de man in de straat die maar niet wil inzien dat een paar decadente gekken beslissen wat er in de wereld gebeurt, waar er oorlog is, waar er crisis is, ... en dat presidenten en ministers marionetten zijn van dat corrupte kapitaal en dus eigenlijk maar uitvoeren en niets zelf beslissen.

287

Als je de puzzel in elkaar steekt dan kom je tot de conclusie dat het bijna niet anders kan dan het is WNP en de rode draad door gans de Bende van Nijvel is Chièvres en telkens in de omgeving van hun overvallen was er een militaire basis met antenne dat onder Chièvres staat (Gent-Merelbeke, Overeise-Braine-Alleud, Aalst-Kester). En volgens Joël Lhost, die op verkenning moest om hen naar Chièvres te leiden, maar volgens mij was dat hun plan B? En dan als afleidingsmanoeuvre werd het Bois de la Houssières gebruikt want alles wat in het Bois de la Houssières gevonden werd, is daar mer opzet achter gelaten als dwaalspoor

288

http://i93.photobucket.com/albums/l44/edhelre/6747858.jpeg

Volgens het onderschrift bij deze foto is het de fiets van Stefaan die we op de grond zien liggen: hij moet het eerste slachtoffer zijn geweest die avond. Zijn familie was net de boodschappen aan het inladen - hij woonde blijkbaar niet veraf aan Memlingdreef, dus dat hij met de fiets kwam, en zijn familie vervolgens met de auto, is niet heel gek (max. 1 km). De bronnen hebben het over op slag door, door het shot van de riotgun, maar volgens de getuigenis van Rudy Van der Auwera was het niet direct: "Luc Bennekens is in onze arme gestorven, het kind dat van zijn fietsje geschoten werd ook."

289

vleermuisje1971 wrote:

Natuurlijk zijn al de raids voorbereidt tot in de puntjes. Dit is geen kwestie van dagen, maar van weken, misschien maanden. Daarom blijft het jaar van stilte steeds weer opborrelen bij mij. Wat was de aanleiding eind '83 om er een jaar van tussen te gaan?

Deze vraag oplossen en de bende is ontmaskerd...

Ik zie er wel veel die in '84 afscheid nemen als BOB. Loop er iets op in '84 op tot het kookpunt, met een totale explosie in '85. (Zo maar een gedachte.)