club_le-happy-few wrote:Promotie? Wie te ver komt in het Bende-onderzoek wordt meestal ziek gezet of gedegradeerd
Klopt, zo ken ik via een vriend wel, enkele (ex) rijkwachter-politieagenten ('k heb er zelf ook al contact mee gehad). Eerst van hun oversten kregen ze de opdracht alles op alles te zetten, maar van hogerhand kregen ze iets anders te horen. Die kregen te horen: "Graaf toch niet te diep want ge riskeert u leven." Dit is een woord van een Rijkswachter met meer dan 35 jaar dienst, toen hij toch voort deed hebben ze hem nogmaals gewaarschuwd, nu hebben ze hem op non actief gezet, begrijp je het. Hij was er voor Vos, dus hij heeft er een duidelijk zicht op. Hij had strafbare bewijzen tegen de Bonvoisin, mocht niet onderzocht worden. Over De Staerke-Podevyn (Aalsterse garagist en wapenfreak bevriend met Mendez en co) idem,Vos luisterde noteerde niets en gaf er geen vervolg aan.
Persoonlijke visie; Ik zou ook niet fier zijn met een promotie na al die jaren van amateurisme. Doe het goed of helemaal niet... onze speurders hebben lang geleden de 2de optie gekozen omdat ik geen echte vechters gezien heb die het onderste uit de kan gehaald hebben in dit dossier.
mdanielsUK; die rijkswachter die ik hierboven vernoem, zei tegen mij: "Ze hebben niet van de slimste op de zaak gezet, geen echte vechters" zijn woorden en jou woorden, van bovenaf mocht het niet uitkomen. Ze hebben er ook speurders gezet die corrupt waren, dat denk ik dan. Hij zei ook dat er echt geklungeld werd tot en met en als je alles wat leest op de site kom je tot die conclusie maar als je het hoort van een ex-rijkswachter zelf, is het gene zever maar waarheid. Die man moet zelf voor een commissie verschijnen, onvoorstelbaar. Maar ondanks alles blijf ik nu toch nog een beetje optimist, afwachten en zien wat het word.