Ik geloof niet in het verhaal van flauwe grappenmakers. Of er nog een organisatie achter zit, mogelijks. Maar dat is niet per sé nodig, iedereen die er van ver of van dicht iets mee te maken had waardoor het in zijn belang is dat de waarheid aan het licht komt, kan bedreigingen uiten.
Door deze film wordt alles weer opgerakeld, en bestaat de kans dat er toch nog nieuwe getuigenissen opduiken. En elk puzzelstukje telt, dus is het voor betrokken zaak om zoveel mogelijk puzzelstukjes onvindbaar te maken.
De docu-serie op 4, over Patrick Haemers, is iets wat bij mij ook weer een trigger is geweest, waardoor ik na lange tijd ook weer op deze site kom lezen. Om te zien of ik hier iets nieuws vind, eventueel zelfs iets wat bij nog een lichtje doet branden ... En over Patrick Haemers gesproken, volgende aflevering gaat het over zijn zelfmoord. Iets waarvan ik altijd gedacht heb, die wist te veel en werd een handje geholpen. Dat helpen hoeft zelfs nog niet eens echt fysiek te zijn: door hem te kraken konden ze hem mss ook aanzetten tot ...
En hoe de publieke opinie zou reageren, dat zou natuurlijk sterk afhangen van eventueel aan het licht gekomen feiten, en wie hierbij betrokken was. Als daar hooggeplaatsten bij zitten (wat bijna niet anders kan), zou de publieke opinie nog wel eens raar uit de hoek kunnen komen, denk maar aan de volgende verkiezingen bv. ...