Nog een aantal berichten:
Onderzoek Bende van Nijvel in stroomversnelling: “Vaak uitgelachen, maar nu krijgen we toch gelijk”
Aalstenaar David Van de Steen (41) was amper negen toen hij zijn ouders en zusje doodgeschoten zag worden door de Bende van Nijvel. Vorig jaar in november kreeg hij via een informant te horen dat de identiteit van ‘de Reus’ bekend was. “Ik ging zelf op onderzoek en gaf mijn informatie door aan het parket”, vertelt hij nu aan VTM Nieuws.
Lees hier het hele artikel » Nieuws
Dit weten we nu over C.B., ‘de Reus’ van de Bende van Nijvel
Het gerecht zou weten wie ‘De Reus’ van de Bende van Nijvel is. Dat werd door het hoofd van het onderzoek bevestigd aan onze redactie. Nu raken alsmaar meer details bekend over wie C.B. was.
David Van de Steen: “Hij was fier dat hij één van die straffe mannen van de Bende was”
David Van de Steen verloor zijn ouders en zus tijdens de overval van de Bende van Nijvel in de Delhaize van Aalst en raakte zelf ook gewond. VRT NWS sprak met hem over de nieuwe ontwikkelingen in het dossier van de Bende. “Dit spoor is zo realistisch, zo echt. Het puntje van de ijsberg dat nog maar juist boven komt.”
Broer van Bende van Nijvel-lid getuigt: ‘Hij heeft me alles verteld’
Een man uit Dendermonde heeft bij VTM NIEUWS anoniem getuigd dat zijn broer deel uitmaakte van de Bende van Nijvel. ‘Hij heeft me niet verteld dat hij “De Reus” was’, zegt hij. Toch is de man zeker dat het om ‘De Reus’ gaat.
‘Ik herken die bril, die fysionomie. Ik heb mijn broer ook jaren gekend natuurlijk.’ In een gesprek met VTM-journalist Faroek Özgunes doet de broer van ‘De Reus’ zijn verhaal. Het heeft lang geduurd voor de man kon geloven wat zijn broer hem op zijn sterfbed vertelde.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
twitter |
YouTube