Zou graag inderdaad lijst zien, van hoge officieren in dienst periode 1976-1985, die daarna of in die periode zelfs al, banden hadden wat de wapen- en materiaalleveranciers van de Rijkswacht en eventueel de Rijkswacht hebben verlaten, vervroegd gepensioneerd of niet, of via hun zakenrelaties.
Een (zwart geld) vermogenstudie van de toenmalige rijkswachttop zou ook niet misstaan.
Beijer heeft heel veel gezegd en veel daarvan is op zijn zachtst gezegd ‘gekleurd’, maar op het einde van dit filmpje zegt hij dus wel iets rond de thesis van deze post, strekking ‘het heeft de Rijkswacht heel veel opgeleverd’ en dan denk ik ook ‘en hun leveranciers zeker’ » YouTube
We gaan wel bottom-up moeten beginnen, denk ik.
kenza wrote:Wie was er in die tijd de grote baas? Het kan niet anders of ze kregen opdrachten en bescherming van hogerhand.
Ik vermoed dat top zelf het niet wilde weten, en een vrij kleine reeks officieren eronder gewoon liet doen. Van zodra de geruchten dan te sterk werden, koos men eerder voor een blokkeringsstrategie. De Rijkswacht is hier enorm versterkt uitgekomen, zie post hierboven over de financiele macht.