Re: Christiaan Bonkoffsky
Het wordt tijd dat ze bij De Morgen eens journalisten aan het werk stellen, die wel in staat zijn om te lezen » Nieuws
Hoe dan ook, lees ik dan weer op VRTnews, dat Patrick Bonkoffsky (de broer van Christiaan) op basis van 'wilde verhalen' meer informatie vrij gaf over de reden waarom Christiaan destijds aan de deur werd gezet bij Diane. Het lijkt me daar niet al te ver gezocht dat Bouhouche daar (indirect) de hand heeft in gehad. Het zou op die manier net iets makkelijker worden om Christiaan Bonkoffsky ervan te overtuigen mede deel uit te maken van de bende.
Na het schietincident is C. B. uit de Groep Diane gezet. De broer van C. B. komt nu met het verhaal naar buiten omdat er op sociale media heel wat wilde verhalen de ronde deden. "Maar dit is de enige waarheid", zegt Lenssens.
Een beetje denigrerend doen over deze site en amateurspeurders in het algemeen, maar vervolgens bij De Morgen wel elke dag 10 artikels publiceren over de Bende van Nijvel met info die ze rechtstreeks van deze site halen.
Iedereen hoopt dat de media druk blijven uitvoeren. Helaas is het medialandschap volledig veranderd. Krantenredacties zijn tegenwoordig zo samengesmolten, dat er bijna geen meer overblijven. Of ik nu HLN of De Morgen lees, het is telkens DDC die aan het woord is. Hopen dat journalisten dus nog veel aan het licht gaan brengen, moeten we ook niet doen. Verder dan wat familieleden en vrienden die wat roddels en irrelevante anekdotes vertellen komen ze niet. Eerst was het de broer die overal aan het woord kwam, dan een Aalsterse kennis die hem herkende, nu zijn vrouw. Het enige wat ze zeggen is dat hij erg op de robotfoto leek. Een robotfoto waarvan niemand weet vanwaar die precies komt, of die betrouwbaar is en waar er nog veel andere mensen ook op lijken. Geen wapens, geen details over overvallen of de organisatie, geen details over wapens of auto's,... Enkel een gelijkenis met een robotfoto en een sterfbedbekentenis. Zijn we misschien allemaal vergeten dat ook Tinck, De Staerke, Cocu... in het verleden al bekentenissen hebben afgelegd? Die hebben ook nooit tot een definitieve doorbraak geleid.
Let op, ik vind Bonkoffsky ook een interessant spoor, maar voorlopig is er nog niks concreet boven water gekomen, buiten het feit dat hij op bepaalde dagen verlof had. Die had Lekeu dus ook op bepaalde Bende-feiten. Waarom staat zijn foto dan niet op alle krantencovers? Omdat hij geen huilende broer heeft die ze bij VTM kunnen interviewen? Of moet er altijd eerst gewacht worden tot Jef Vermassen met alle cameraploegen van het land gesproken heeft?