Er zijn 3 mogelijkheden:
Het was een geïsoleerd groepje 'marginalen' uit het schroothandel/zigeunermilieu. Als je de al dan niet ware of opgeblazen connecties tussen de slachtoffers even vergeet kom je meteen tot die conclusie.
Het was een ongelooflijk goed georganiseerd commando met valse sporen die in Hollywood nog niet uitgevonden zijn en waarbij mensen in verdachte tijden naar Delhaizes gelokt werden om hun moord er als een 'ongeval' laten uit te zien. Om welke duistere reden dan ook.
Een combinatie van 1 en 2.
3. Lijkt me het minst waarschijnlijk. Zigeuners en schroothandelaren die gaan meewerken om de Staat omver te helpen werpen en gechronometreerd mensen naar parkings lokken? De opdrachtgevers zouden dat risico nooit nemen. Om maar iets te zeggen.
2. Als er niet zo geklungeld werd, o.a. met wapens en vooral de manier waarop ze daar aan kwamen, zou je dat voor mogelijk kunnen houden.
1. Aangezien 3 en 2 heel erg onrealistisch zijn, kom ik terug bij 1. Dat is gewoon het meest waarschijnlijke. Deprêtre, de Franse en de Canadese profilers zijn het alvast met me eens.
Eén en ander is de fout van de media. De media profiteerden weer van de zaak. Complottheorieën verkopen goed. Door die druk begonnen de speurders nog meer fouten te maken dan dat ze anders al deden. De 'verdachte' slachtoffers zijn allemaal 'rechts'. Vreemd genoeg wijst men de daders ook telkens in 'rechtse' middens aan. Er werden politieke spelletjes gespeeld. De misdaden van de Bende van Nijvel werd in de 'rechtsen' hun schoenen geschoven, o.a. door Humo.
En de waarheid dan? Ik ben boos op iedereen die om allerlei redenen profijt uit deze zaak heeft trachten te halen. Ik zou graag de waarheid willen achterhalen, zelfs en liefst als die heel banaal is. Het is al erg genoeg als het door incompetentie en tegenwerking komt.