Nieuw hier en ik kan eindelijk iets posten na wat moeilijkheden. Ik ben zelf van Aalst en was wel geraakt door het nieuws dit weekend. Via wat Google-werk achter de naam gekomen, vervolgens dit forum gevonden en gezien dat jullie ook al wisten wie Bonkoffsky was. Nu is het hier heel boeiend om mee te lezen. Een paar zaken die ik wou laten weten.
Ivm Python: volgens een collega zou er iemand zijn die Python genoemd werd bij PSC. Hij wist de naam niet. Ik heb zelf ook niets kunnen vinden. Misschien iemand die hier iets weet? Ik vond wel een Roger Piton terug via Franstalige vakbond, maar lijkt me iets anders. Verder op seniorennet ook een melding van een onderofficier in Brakel met als bijnaam Python. De echte naam onbekend. Mogelijks ook geen link met de Bende van Nijvel, wel begin jaren 80.
Wat betreft een dakloze in huis halen. Mensen in miserie helpen elkaar wel vaker, is niet altijd iets achter te zoeken. Soms voor eigen goed, bv. mee betalen in de huur, companie hebben.
Ik lees wel vaak dat Bonkoffsky gelinkt was met Aalst Carnaval? Is dat zeker? Ik dacht enkel met Dendermonde?
Het adres in de Langestraat: ik denk niet dat het huisnummer 117 zou zijn, is een mooi vrijstaand huis. Ook 120 lijkt me nogal mooi voor iemand die zijn woning heeft moeten verlaten wegens onbewoonbaar. Maar in die jaren kan er wel al wat veranderd zijn.