Trojan wrote:Voor wie nu nog altijd twijfelt: godverdomme! Stop daarmee. Ik ken meerdere mensen die bedreigingen hebben gehad nadat ze nieuwsgierig werden naar de Moorselbaan in Aalst. Er zijn daar bv. vergaande pogingen ondernomen om mensen te doen verhuizen. Waarvan het raam uitkijkt op de voordeur van nr. 117. Respect voor Vermassen! Dat hij miserie riskeert, is zacht uitgedrukt. Hoekhuis waar paar dagen geleden politie inval is geweest, was ideaal huis om nr. 117 te surveilleren.
Inderdaad, heel vreemd het mysterie rond dit huis. Steekt daar iets onder de grond of onder het beton van voor de verbouwingswerken?
Kwam/komt daar volk over de vloer dat niet gezien/geweten mag zijn? Kreeg Bonkoffsky na al die jaren nog steeds een vorm van bescherming?
Wat ik nog altijd niet begrijp is dat iemand als Bonkoffsky, die dagelijks graag zoop en in elk café gekend was, en die dus na de nodige overvloedige drank eigenlijk dagelijks een groot risico had om tijdens zattemanspraat zijn mond voorbij te spreken dit nooit gedaan heeft, tenzij dan op zijn sterfbed blijkbaar. Die man moet een zware last gedragen hebben gans die jaren, en als ik zijn broer als een klein kind zag wenen tijdens zijn relaas, dan denk ik dat zijn bekentenis niet pas was vanop zijn sterfbed, maar dat hij dit al veel langer wist en dat de druk gewoon te hoog geworden was om nog verder te kunnen zwijgen.
Zijn broer zag Bouhouche en Beijer regelmatig over de vloer komen, dus dat als link moet die broer toch ook al langer geweten hebben dan pas vanop het sterfbed van Chris Bonkoffsky? Zijn broer was duidelijk een man die volledig ingestort reageerde, een zware zwijglast van ook vele jaren die van zijn schouders viel, en iemand die eigenlijk een soort tranen van geluk weende, dat hij het eindelijk mocht openbaren, en er ook een zware last "van zijn" schouders viel.