Re: Zoekactie Ittre
Dat duid ik als 'zou splijten'. Een door taal en cultuur verdeeld land waar notabene het politieke centrum van de Europese Unie zetelt en alsof dat nog niet genoeg is, ook de militaire zetel van de gehele Atlantische verdragsorganisatie... You are so fucked!
Ik zou niet eens willen uitsluiten dat het daadwerkelijk oplossen van het Bende van Nijvel-dossier het einde zou inluiden van de staat België, de Europese Unie en de NAVO tegelijk... Als je dat laat inzinken, dan besef je dat er verder weinig meer valt te zeggen. Wat denk je zelf?
Omdat je er zelf naar vraagt: ik vind je stelling compleet van de pot gerukt, veel gekker moet 't niet worden. Twee simpele voorbeelden waarom: Griekenland heeft jarenlang de boel bedrogen door met hun boekhouding te knoeien, daar hun toedoen hebben ze de hele EU onder druk gezet, de brexit zou een sneeuwbal effect veroorzaken en het begin van het einde van de EU inluiden: de realiteit is net het omgekeerde: de EU bestaat nog steeds en er is een soort van hernieuwde eensgezindheid ontstaan.
Hoe vreselijk de Bende van Nijvel-aanslagen ook waren, en hoe erg de opgelopen trauma's ook zijn, de realiteit is dat het op de geopolitiek vlak niet meer dan een fait divers is.