Re: Christiaan Bonkoffsky
Bij criminelen moet je met geen doktersbriefje afkomen hé.
Ergens heb ik gelezen dat Bonkoffsky zijn voet had gebroken (of ferm had geblesseerd) iets voor de overval in Aalst. Als je weet dat mensen in staat zijn om in hun eigen voet te schieten met een wapen om zo een bepaalde uitkering te krijgen, dan lijkt het me ook niet onmogelijk dat iemand in staat is om zichzelf effectief te blesseren aan de voet om eventueel niet te "moeten" deelnemen aan bijvoorbeeld een overval.
Bij criminelen en criminele organisaties moet je inderdaad niet met een doktersbriefje afkomen, maar zal je ook niet "geselecteerd" worden voor een actie zoals de overval in Aalst, want dan ben je meer een last dan een aanwinst.
Ik denk niet meer dat het verzonnen is. In het begin sceptisch, nu niet meer. Alles klopt. Wapenfreak. Getraind. Kennis Bouhouche. Gesanctioneerd in 1981 bij Dyane. Verlof. Afwezigheid rijkswachtfeest dag overval. Kwetsuur voet. Vrijgezel tijdens overvallen. Bril. Vissershoed Ardeche. Caravan in Cerfontaine (Dinant, Maubeuge, Anderlues, Lobbes, ...). Getuigenis broer was al lang in het water gevallen indien niet correct.
Er zit ergens een detail in de getuigenis van de broer die iets anders tegenspreekt, dus niet "volledig juist" is ofwel een logische verklaring voor is. Zo zei de broer dat hij in eenzaamheid leefde en dat hij (de broer) zowat de enige was die om de (ongeveer) 2 weken eens contact met had. Paar dagen later blijkt dat Bonkoffsky een huisgenoot had. Die 2 dingen spreken elkaar tegen behalve als er een of andere verklaring over zou zijn (dat de huisgenoot nooit thuis is, maar lijkt me eerder een uitzondering, maar uitzonderingen bestaan). Nog een mogelijkheid is dat het verkeerd begrepen of genoteerd is door de "professionele journalist". Zeggen dat alles "klopt" van wat de omgeving van Bonkoffsky zegt, klopt niet. Er zijn teveel "tegenstrijdigheden". Sommige mensen die hem kenden zeggen dat hij geregeld racistische uitspraken deed, anderen zeggen dat ze nooit een racistische uitspraak hoorden. Sommigen zeggen dat hij zelfs voor zijn politie-shift al alcohol dronk, anderen zeggen dat hij niet voor het werk dronk. Zo zijn er nog vele dingen die elkaar tegenspreken.
Ik denk dat journalisten soms ook verkeerd interpreteren en noteren waardoor foutieve dingen gepubliceerd worden en overgenomen worden door anderen.