Re: Afstandsbedieningen
Infrarood-technologie neem ik aan. Waarvoor werd infrarood op dat ogenblik zoal gebruikt? Waren toen alternatieve toepassingen mogelijk?
De enige alternatieve toepassing waaraan ik momenteel denk is het op afstand bedienen van een bom. Alhoewel dat met toen beschikbare radio apparatuur eigenlijk veel beter te realiseren is. Een ander alternatief gebruik zou het bedienen van bv. een garagedeur of alarm kunnen zijn. Maar ik denk niet dat die afstandsbedieningen zelf makkelijk te herprogrameren zijn op de juiste frequentie en signaal.
Een ander alternatief dat ik hier nu vlug bedenk zou het storen of manipuleren van infrarood detectoren kunnen zijn, maar dat is echt pure speculatie. In elk geval draagt zo'n afstandsbediening niet zover, de reden waarom er geen bijbehorende TV bij gevonden is, ligt misschien in het feit, dat men de ontvanger uit de TV gehaald heeft, en men die gebruikt heeft om iets anders aan te sturen, dat is voor mij in elk geval een logisch alternatief voor een afstandsbediening zonder TV.