howitzer wrote:Sorry maar ik vind toch niet dat het meestal om een kleine buit ging zoals dikwijls in de media wordt beweerd. Inderdaad in de beginjaren wel maar in Delhaize Genval 692.000bef, Delhaize Ukkel 600.000bef, Colruyt Halle 704.077, GB Houdeng-Goegnies 800.000bef, Delhaize Beersel 1.3 miljoen bef, Overijse 991.000bef, Aalst 937.000 bef. Je moet rekenen dat je in die tijd voor 300.000 al een mooie auto kocht. Ik vermoed dat er wel een paar mee deden voor het geld en anderen zoals de schutters omdat ze psychopaat waren en het systeem voor schut wilden zetten.
Formlid Boemerang heeft een mooi overzicht geplaatst over het verschil tussen B.V.N. en Haemers terug te vinden onder buit. De minimalen buit van Haemers was 7 miljoen frank. Nu waren de B.V.N. leden zoals speurneus stelt marginalen? Ik denk zelf van niet, zo'n geoliede machine pakt dan wel een bankje mee voor het geld. Daar integen heeft formlid Noordeling wel eens voorbeelden geplaats waar door je het niet kan uitsluiten.
Bende van Venlo: escalerend geweld, heel veel feiten, maar toch een gebrek aan goed bewijs, getuigen/mededaders die niets zeggen.
Bende van Leerdam (even googelen) jaren '90. Groep die tal van misdaden pleegden en lang hun gang konden gaan. Die geweld, afpersing en zelfs moord niet schuwden. Specialiteit van de bende van Leerdam was het overvallen van supermarkten.
Ab Abbenhuis overvalt eind jaren 80/ begin jaren '90 supermarkten. Bij 1 van de deze overvallen worden 2 personeelsleden koelbloedig geexecuteerd. Een derde raakt invalide door kogels in de rug.