Re: Getuigenis Murcielago

vleermuisje1971 wrote:

Raf, bedankt voor de info. Één opmerking van deze "heer" heb ik nooit begrepen: H. had 2x de gelegenheid om David het genadeschot te geven, integendeel hij sloeg met de kolf van zijn wapen.

Verplichten kost deze, dus letter voor letter alles herlezen. Blijft opdoemen de opmerking hierboven. H kan ik wel duiden maar dat slaan met een kolf?

292

club_le-happy-few wrote:

Op HLN is er vermelding van zijn verhaal over het lijk in zijn auto. Het is dus 'alweer' op voorhand gelekt? Men garandeert complete anonimiteit en de dag nadien staat je verhaal in de krant, zodat betrokkenen weten dat je gesproken hebt en zodat ze nogmaals kunnen checken of alle bewijzen vernietigd zijn? Blijkbaar is sensatie belangrijker dan de veiligheid van slachtoffers/getuigen.

Ik begrijp uw standpunt. Anderzijds heeft de getuige, tevens ook benadeelde, zijn relaas van de feiten ook openbaar kenbaar gemaakt. Betreffende bv zijn verhoor op 24 december 2010 tussen 09.45 en 13.30 uur. In zulk delicaat dossier zou het mij alleszins aangewezen zijn om hierover toch enige terughoudendheid en een stilzwijgen aan te nemen. Een persoon die vernoemd werd is echter niet alleen gekend als vlucht maar ook als vuurwapengevaarlijk.

Om een voorbeeld te geven. Als vaststeller kan men bij sommige feiten nog altijd een oproeper/ooggetuige bescherming bieden door zijn/haar identiteit en verklaring niet te acteren in een PV. Dan stel je uw proces verbaal 'ambtshalve' op.

293

Er zijn veel zaken die niet kloppen. De berichtgeving in de media zit vol tegenstrijdigheden. Zoals reeds vermeld denkt de helft van België dat die getuigenis van Murcielago van 14 dagen terug dateert en dat Murcielago destijdss rijkswachter/dispatcher was die de wacht moest wegroepen. Zo staat het althans in de gazetten.

Vermassen zou zogezegd alles overgemaakt hebben, De Valkeneer weet van niks, zit blijkbaar in Spanje, bestempelt alles als non-news. Vermassen moet nog samenzitten met De Valkeneer.

Graag zou ik meer weten over dat lijk in de koffer, maar ik vind er niks over terug. Was dit een willekeurig slachtoffer die zogenaamde Idriss? Is er ooit iemand veroordeeld voor dit feit?

Ik zou zeggen; Murcielago heeft wel het één en ander opgetekend hier, begin met lezen. En een tip lees ook het verhaal van kuros door.

De journalistiek is niet meer wat het geweest is. Men bericht de laatste episode van Thuis of Familie alsof het echt nieuws is. Maar het topic van Kuros of Murcielago doornemen dat is teveel gevraagd. Ondertussen scheppen ze natuurlijk wel verwarring bij de massa, die nu de 'slachtoffers' verwijten dat ze niet eerder naar de politie zijn gegaan. En ook de haat tegenover Vermassen begrijp ik niet goed.

Het zal enigszins ook wel wat kwaad doen, want de 'daders' worden wakker geschud. Maar wat ging er anders gebeuren.? Zwijgen tot alle daders dood zijn ... en hopen dat binnen enkele generaties zich niemand nog de gebeurtenissen zullen herinneren. Alsof Vermassen wakker ligt van die boekenverkoop. Hij zal er geen boterham meer of minder van eten.

Volledig akkoord met het vorig bericht!

Inderdaad. Vermassen weet goed genoeg waarmee hij bezig is, die gaat zijn zijn reputatie niet te grabbel gooien met larie en apekool.

298

vleermuisje1971 wrote:

Kleur en howitzer, lees de hypothese van ons ontvallen forumlid Kuros.

Ok, wanneer heel de bende een reeks van executies was vermomd als overvallen dan snap ik toch niet goed waarom dit met zo'n extreem geweld moest gepaard gaan en op een manier waarmee er gemakkelijk een verband kan gelegd worden tussen de slachtoffers, als die er zou bestaan.

Als ik een crimineel brein zou zijn die een reeks mensen uit de weg wilde ruimen zou ik zeker voor een discrete aanpak kiezen en niet op een manier waardoor deze moorden al drie decennia onderzocht worden en jarenlang hoofdpagina nieuws zijn. Als je het deed lijken op een carjacking, zelfmoord, ongeval zou na een jaar er niemand nog over gesproken hebben.

299

Een crimineel vertelde mij ooit hoe opvallender je een actie uitvoert hoe minder het opvalt .

Daarbij beschikte men in dat geval ook over bepaalde daderkennis die hen zo onverschrokken kan hebben gemaakt, in die zin dat ze ervan uitgingen dat de ze moorden in de schoenen gingen schuiven van een min of meer fictieve bende waartegen het bewijs logischerwijs nooit rond  zou kunnen komen vanwege de vele gedaanteverwisselingen die er al hadden plaatsgevonden.

1 + 1 = 2