Ik meen dat er ergens, mogelijk in een bos, een wapentijdschrift was gevonden. Voor de rest als er meerdere dozen zijn geopend, dan hoeft het per se niet een inside job te zijn. In de media werd beweerd dat er speciaal naar die rijkswacht vesten zou zijn gezocht.
Ik kan je het volgende vertellen. In mijn tijd werd er in de media op o.a. TV verteld, dat er bij de veel voorkomende criminaliteit, zoals inbraken in woningen e.d, veel wordt opgelost met de inzet van forensisch onderzoek. Ik kan je vertellen dat dat helemaal niet waar is. Op de 100 zaken is er 1 zaak waar destijds een verdachte kon worden achterhaald (bijv. door een vingerafdruk), dat is natuurlijk waardeloos. In de media wordt er helaas onzin verkocht. Waar zelfs de journalist onschuldig is, omdat de bron onzin verkoopt. De bron was in dit geval de politiewoordvoerder, die onzin verkocht. Ik zag het later op TV bij het nieuws en zei ook tegen mijn familie dat het onzin was. Er werd toen nauwelijks wat opgelost met forensische inzet.
En dan doel ik met name op de dagelijkse zaken, zoals autodiefstal, woninginbraak, bedrijfsinbraken, inbraak in kelderboxen en tuinhuisjes, e.d. De politie wilde doen laten geloven dat met extra forensische capaciteit er een wondermiddel was ingezet. Onzin helaas, was het maar zo.
De journalist moet natuurlijk wel zijn bron controleren. Hoor en wederhoor. In dit geval door de cijfers op te vragen en te analyseren. Dat is dus blijkbaar niet gebeurd.