Re: Temse: 10 September
Vanaf de gasthuisstraat sta je zo op het kruispunt met de N16 richting Sint Niklaas. Na een paar kilometer ben je al op de autosnelweg richting Gent of Antwerpen, in de andere richting ga je naar Bornem en vandaar snelweg richting Brussel. Het zal voor de daders allersinds niet moeilijk geweest zijn om die bewuste nacht zich snel uit de voeten te maken.
Ik ken de streek vrij goed. Om je uit de voeten te maken, inderdaad, ideaal, niet alleen omdat het zo dicht bij de snelweg ligt, maar ook omdat je direct een aantal smalle wegskes inkunt waarlangs je naar de 4 windstreken kunt verdwijnen. Wil je naar Antwerpen of Brussel moet je eerst de Schelde over, maar je kan ook verdwijnen richting Sint-Niklaas, Dendermonde en vandaar weer weg. Wil je langs Bornem ontsnappen bv., kan je naar Brussel geraken zonder ook maar een meter op de A12 te moeten rijden, allemaal door het veld en langs verlaten wegen (en als je je weg wat kent kan dat bijna even snel, toen stonden ze zo nog niet te flitsen).
Ondanks het feit dat ik van de streek ben, weet ik dit gebouw niet staan, maar ik moet er ongetwijfeld verschillende keren gepasseerd zijn. Ik zou het ook moeten gaan zoeken, al weet ik nu wel ongeveer waar het te vinden moet zijn.