Re: Christiaan Bonkoffsky
Interessant, wil je de naam van het medicijn met ons delen?
Verschillende benzo's kunnen dit veroorzaken (die toch wel erg veel voorgeschreven worden in België) maar er zijn nog middelen.
Een schuldbekentenis op je sterfbed aan je bloedeigen broer
Even bij vermelden:
Wat niet geheel onbelangrijk is dat "sterfbed" in een ruimere zin moet gezegd worden. Volgens zijn broer, zei hij het 2 weken voor zijn dood in een telefoongesprek. Het is al moeilijker om uit te maken hoe "geestelijk gezond" iemand is op dit bepaalde moment aan de telefoon.
Ook had hij een jaar geleden een bekentenis aan Vermassen overgemaakt met naam en toenaam van andere bendeleden.
Dit wist ik nog niet? Waar stond dat?
Bonkoffsky zei uiteindelijk heel weinig. Dat hij "iets" met de bende te maken had, en schijnbaar ook dat er andere rijkswachters bij zaten. Ik vind het bevreemdend dat zijn broer er niet over doorvroeg.
Als Bonkoffsky effectief dat zou hebben verteld, dan is 't mogelijkd at hij meer verteld heeft maar dat de broer van Bonkoffsky nog wat dingen achter houdt.
Er zijn er wellicht nog meer die ooit bekenden dat ze bij de bende zaten, want spectaculaire dossiers trekken altijd zotten aan die zich in hun fantasie een gevaarlijke moordenaar wanen en daar niet zelden zelf mee naar de politie trekken, maar die verhalen kennen we niet eens.
In dit voorval hoeft Bonkoffsky zelf, zelfs niet de fantast te zijn (daarmee zeg ik echt niet dat iemand anders een fantast is, maar dat Bonkoffsky niet in "rechtstreekse lijn" tegenover de speurders verklaringen aflegde, hoe meer "tussenpersonen" tussen een verklaring zit, hoe onjuister die wordt).
Het is niet eens uitgesloten dat de broer hem gewoon verkeerd heeft begrepen.
Dat zou wel eens goed kunnen.
Daarom, zonder bijkomende bewijzen is dit hele verhaal een slag in de lucht waarover wij alleen maar eindeloos kunnen speculeren.
Het kan dat Bonkoffsky betrokken was, en dat spoor moet sowieso onderzocht worden. Echter, men moet opletten dat men niet te vroeg victorie kraait want ik ga er volledig mee eens met wat CleverTrevor hier zegt.
Als je de zogezegde bekentenis/vertelsels van Pilarski er ook bij rekent heb je nog een "bendelid" (of persoon die er "iets" mee te maken zou hebben gehad).