luk paard wrote:Luc Bonkoffsky: Familie (neef)? Politieman? Levenswandel?
Bedoel je Christiaan i.p.v. Luc?
Dat zulke zware misdrijven niet worden opgelost, getuigt enkel van inmengingen door derden. Overtuigingsstukken die verdwijnen. Overtuigingsstukken die opzettelijk vernietigd worden. De vernietiging van P.V.'s en de verbranding van opbouwende werkmappen. Niettegenstaande van elk opgemaakt proces verbaal van vaststelling, verhoor, ondervraging, huiszoekingen, ambtsplichten, uitvoerende opdrachten, normaal een dubbel moet behouden worden.
Stel dat Christiaan Bonkoffsky op de voorgrond zou treden als dader, mededader, medeplichtige. Hoe gaan we deze nog verhoren en confronteren met belangrijke overtuigingsstukken die onvindbaar zijn? Het onderzoek staat hopeloos bol van allerlei gebreken en tekorten die een absolute must zijn in de strafrechtelijke bewijsvoering. Indien men eerlijk mijn mening vraagt, zou het arrest volledig haaks kunnen staan op de uitgesproken waarheidsvinding inzake het arrest van Els Clottemans en uitgesproken door Assisenvoorzitter de heer Jordens.
Ik aarzel zeer sterk in de oplossing van de hele reeks misdaden. Want de onafhankelijkheid van alle medewerkers in dergelijke onderzoeken is een absolute must in het welslagen van dergelijk opsporingswerk. Zonder enige inmenging en ongeoorloofde tussenkomsten van derden. Ontelbare elementen die twijfel kunnen zaaien en die ontegensprekelijk zullen opgeworpen worden in de aktes van verdediging. En wat bij twijfel als eindresultaat? Juist...de volledige vrijspraken die over gans de lijn onbetwistbaar en ontegensprekelijk zullen volgen.
Elke speurder weet bij voorbaat dat zijn ijver, wilskracht en onvoorwaardelijke inzet in dergelijk voorafgaandelijk misprijzend onderzoek niet het gewenst eindresultaat zal opleveren. Verontschuldig mij voor mijn teleurstellende en pijnlijk overkomende visie. Wat me wel kan overtuigen zijn de lakse en talmende houdingen van zowel de politionele diensten, de magistratuur en de politieke instellingen. Acht maanden wachtende op een eerste kantschrift als opdracht in een onderzoek, getuigt mijn inzien niet meer van ernst waar men als slachtoffer op hoopt. Dit werkt echt niet meer motiverend!