zenga wrote:Waar heb je dat dan vandaan, vermits het enige dat ik daarover gelezen heb de uitspraak van De Valkeneer in Humo is?
In politiemiddens en politieverenigingen gaat er veel de ronde, zenga. Ook op deze site staat er wat over te lezen. In de senaat kwam het ook al ter spraak en recentelijk verscheen hieromtrent een artikel in Gazet Van Antwerpen.
"Delen van het enorme onderzoek over de Bende van Nijvel – dat miljoenen pagina’s telt – werden door een nieuw onderzoeksteam verbrand. Dat blijkt uit een proces-verbaal uit 2012 van een oud-politiecommissaris die jarenlang het onderzoek naar de bende leidde."
"Volgens Vos waren die dossiers “bijzonder waardevol” en zouden ze “absoluut behouden moeten blijven”, klonk het in de senaat. Het ging onder meer om archieven van werkdossiers van tientallen Nederlandstalige speurders, resultaten van geomatisch onderzoek, listings en kopieën van processen-verbaal. Vos schreef dat de nieuwe onderzoekers zich totaal niet bewust waren van het eventuele belang van die archieven.
“Het onderzoek naar de Bende van Nijvel krijgt daardoor nog meer een imago van hopeloos geknoei”, aldus Anciaux destijds. “De overtuiging dat het onderzoek wordt gemanipuleerd wint meer en meer aan kracht.”"
"De klacht van Vos levert hem een disciplinaire sanctie op. Zijn pv werd vernietigd. Daarop verliet de commissaris het onderzoek."
Dat zulke toestanden worden aanvaard bewijst dat er zeer invloedrijke personen in het spel aanwezig zijn, Zenga. Het minimaliseren van zulke feiten ligt in het verlengde van opdrachten.
Verder zou het mij verwonderen dat een inwoner van Aalst, Christiaan Bonkoffsky, als dader zou fungeren aan zware feiten binnen zijn eigen woonplaats. Herinneren we ons de avond voor de feiten. De telefonische oproep en vraag uitgaande Jean Bultot. De inmenging van een lid staatsveiligheid. De uitzonderlijke tussenkomsten van de cel Waals Brabant Jumet. De villa waarin Nederlanders verbleven. Opnieuw de uitspraken van Jean Bultot hieromtrent ... De bandopname die zoek is waarop de gesprekken werden opgenomen en waarin onderzoeksrechter Troch zich enorm interesseerde. Behoudens vergissing van mijnentwege waren er ook contacten tussen De Staerke en Bultot ... Dan de overheveling van het dossier. De uitzonderlijke inmenging bij een huiszoeking gevolgd met een ernstige woordenwisseling. Als ik me niet vergis, zelfs met wapenvertoon om eisen ter plaatse kracht bij te zetten.
Corleone wrote:Beetje kort door de bocht denk ik.
Er zijn nog troeven die op tafel gaan komen. Men moet geduld hebben. Er zijn nog namen bekend (zonder twijfel) en het is een kwestie van tijd voor die gaan bekend gemaakt worden, er gaan zelfs nog arrestaties volgen. Geduld is een schone deugd. Er zijn een aantal namen die hier veelvuldig al genoemd zijn die er 100% zeker bij betrokken zijn.
Verontschuldig me voor mijn regelrechte opmerking, Corleone. Ik verwijs naar uw bericht dd. van zaterdag 7 juni 2014 om 10u16. Kan u hierop verder aansluiten welke gerichte resultaten hierop voort vloeiden? Geduld is inderdaad een schone deugd. Wat je schoon kan noemen na 32 jaar. Ingevolge uw supra vermeld bericht bleef ik achter met een dode mus. Dat er namen circuleren die bij de zware misdrijven betrokken zijn hoeft echter voor niemand een betoog. Dat er arrestaties kunnen volgen blijft altijd mogelijk. Maar of ze aanleiding geven tot verdere aanhoudingen en ontegensprekelijk bewijsmateriaal die verband houden met de feiten blijft niet alleen voor mij nog steeds de vraag. Om vervolgens dan nog af te wachten wat de raadkamer en eventueel de Kamer van Inbeschuldigingstelling beslist.
Eerlijkheidshalve zou ik graag andere onderzoekdaden en confrontaties zien geschieden om te bekijken welk resultaat die opleveren. Ik blijf onwetende welke verschoningsgronden u zou kunnen toveren om een advocaat te overtuigen om geduld uit te oefenen inzake de termijn opdat een brief werd geopend. Uiteraard dienen we geduld uit te oefenen indien poststukken met paard en koets zouden bezorgd worden.