Re: Christiaan Bonkoffsky
Langs de andere kant heb je 3 andere posters (Tru Dat, FeCR en Vleermuisje) die beweren dat het wel kan, maar de hoedanigheid (i.e. expertise) van waaruit ze spreken is niet bekend.
Zenga, ik dacht dat het duidelijk was dat ik zei dat een overledene NIET meer veroordeeld wordt maar dat ik dat niet 100% zeker was aangezien ik geen advocaat ben. Ik kwam er zelfs als aller-eerste mee af met het feit dat Bonkoffsky niet meer veroordeeld kan worden (indien hij schuldig zou blijken). Mijn standpunt leek me duidelijk daarmee.
Ik maakte wel vermelding van dat het in bepaalde gevallen kan dat een vordering wel uitgeoefend wordt, daarmee bedoelde ik dat er dus uitzonderingen zijn (in burgerlijke zaken als de zaak reeds bezig was, en nog een hoop voorwaarden daarop maar dit zou ons te ver leiden dus gewoon vermelden dat er uitzonderingen zijn leek me voldoende).
Ik zei in post 719:
Christiaan Bonkoffsky is reeds overleden en kan dus niet meer veroordeeld worden.
Ik zei in post 724:
Patrick Haemers werd bijvoorbeeld tijdens het proces rond "de bende Haemers" niet veroordeeld wegens "reeds overleden"
In post 724 maakte ik ook de opmerking over het feit dat de familie van Paul Vanden Boeynants (tot enkele jaren geleden was dit toch nog zo, misschien ondertussen wel al maar ik vermoed van niet) nog steeds geen euro terug hebben gezien van het losgeld van zijn ontvoering, waarbij een deel terug gevonden werd bij Haemers maar doordat hij niet veroordeeld is, niet zo evident en makkelijk terugvorderbaar blijkt te zijn, zelfs niet voor VDB & zijn familie die volgens velen toch wel enige vorm van macht in België had. Zelfs niet bij gelden die voortgevloeid zijn uit een misdrijf zo blijkt.
Indien mijn mening niet duidelijk was, hoop ik dat deze het nu wel is.