Vermassen zei vorige maand in een tv-interview dat hij het Bende-dossier nooit had ingekeken. Ook een van de procureurs liet doorschemeren dat hij hem, in tegenstelling tot andere advocaten van slachtoffers, nog nooit in Charleroi had gezien. Dat wordt ook weer bevestigd door deze "waardevolle" brief waarvan de inhoud dus al in het dossier schijnt te staan.
Wat mij betreft heeft Vermassen, die ik vroeger best hoog inschatte, zich gediskwalificeerd met zijn opstelling in dit dossier. Het is goed mogelijk dat zijn kennis van de Bende van Nijvel niet verder reikt dan de kennis van de gemiddelde forumbezoeker alhier. Ondertussen manifesteert hij zich als een doordeweekse complotdenker, met dat verschil dat zijn uitspraken meteen vet in de kranten komen, terwijl gelijkgestemden eerder meewarig worden bekeken.
Pas op de dag dat hij met bewijzen komt, in plaats van met ronkende mediageilheid, neem ik Vermassen weer serieus. Het zou de media sieren als ze hem tot dan ook links lieten liggen, want nu worden de slachtoffers constant blij gemaakt met een dode mus.