LEO wrote:De shotguns en het machinepistool (H&K) werden niet teruggevonden. Waarschijnlijk waren het dienstwapens en werden opnieuw ingeleverd! Mijn idee erover hoor.
En wie zegt dat deze wapens niet teruggevonden werden? Geloof me, "we" weten nog niet half wat er allemaal van bewijsmaterialen werd (terug) gevonden. Als ze de shotguns & machinepistool hebben gevonden terwijl er geen cameraploeg of weet ik wat op stond te kijken, dan is de kans groot dat "ze" het "ons" niet gaan zeggen als er niet via via een perslek zou zijn. Waarom zouden ze dat trouwens ook vertellen: de bewijsmaterialen welke verzameld werden die met de Bende van Nijvel iets te maken hebben, behoren tot op heden nog steeds tot een lopend onderzoek.
Natuurlijk zouden wij graag weten wat ze allemaal hebben gevonden (of wat niet) en wat er allemaal in die miljoenen dossierpagina's staat, maar zo werkt dat (helaas voor ons) niet. Dat kom je theoretisch gezien zelfs niet te weten voor een onderzoek naar een simpele fietsdiefstal zo lang het een lopend onderzoek is.
Dat wij niet weten of die wapens werden terug gevonden en dan maar als besluit daar uit trekken dat deze niet terug gevonden worden omdat het dienstwapens zijn die opnieuw werden ingeleverd: dat lijkt me een hypothese die toch wel wat vlug gemaakt is. Dan kan je even goed de hypothese maken dat deze wapens verborgen liggen in de kelders van het federaal parlement. Who knows ... (je moet eens toestemming vragen om in de kelders daar te gaan zoeken: 9/10 ga je een "njet" krijgen. Conclusie: ze hebben daar wat te verbergen! De wapens van de Bende? )
Non semper ea sunt quae videntur