We beginnen ons stilaan te ergeren wat we hier soms lezen dat ontegensprekelijk omgeven is door rook en mist. Iedereen wenst dat het opgelost zou worden, de daders en mededaders gekend en gevat worden, maar anderzijds komt men aandraven met zwijgrecht, zwijgplicht, verschoningsrecht en verschoningsgronden. Op basis dat ik me niet alleen ernstige vragen stel bij sommige berichten.
Dan de getuigen die zelf naar buiten treden met openbare verklaringen om nadien te uitten dat ze zich bedreigd voelen. Men weet immers dat het een bijzonder delicate zaak is en waarin we het laatste nog niet hebben gehoord noch gezien. Uit de mededelingen van Mstr. Lessens blijkt zeer duidelijk dat hij op de hoogte was van de verdachte nadelige gevolgen in gans het dossier. Een reden te meer om de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen en enige terughoudendheid aan te nemen met openbare verklaringen.
Dan voelt men zich bedreigd omdat men één week lang een voertuig met brandende binnenverlichting aantreft met twee inzittende personen. Ontgaat er mij iets dat men deze nummerplaat noteerde en ook werd nagetrokken? Wat de beweegredenen zijn geweest tot die aanwezigheid?
Ik kan me absoluut niet van de indruk ontdoen dat men ingevolge de toelichtingen die men via de pers aanreikt, beter zou zeggen aan de overlevende daders : "Neem jullie spullen, bagage en neem onmiddellijk de vlucht."
Het is alvast een vereiste om daders niet te verontrusten voor het optimaal welslagen in een onderzoek. Informatie dat uitlekt vanwege de getuigen zelf, werkt bijzonder demotiverend voor onderzoekers die hun taak nog zeer ter harte willen nemen om een positief eindresultaat te bekomen.
Men durft dan nog het geheim van het onderzoek op te werpen terwijl men her en der afschriften van P.V.'s aantreft. Waar ik me dan ook nog ernstige vragen bij stel waarop geen enkel uur vermelding voorkomt, noch uur vermelding waarop het proces verbaal is opgemaakt noch uur vermelding wanneer de inlichtingen zijn toegekomen. Geen enkele magistraat die daarover struikelt en daarvoor het nodig kantschrift uitschrijft. Over een goed ingekleed en sluitend proces verbaal gesproken vanwege een Kapt. Cdt bij de vroegere Rijkswacht.
Ik veronderstel dat deze vraag wat te gevoelig ligt voor Tru Dat. Hierover las ik al wat info uitgaande Tru Dat.