Mel33 wrote:Ik heb het chassisnummer niet nagetrokken (mogelijk bij de fabriek) maar ik vermoed dat dit een 1.8 GTI was in Lhasa groen (LA6V).
Proficiat Mel33, klopt volledig. Dit was een VW Golf GTI 1.8. In zijn tijd was dat een snelle en vinnige wagen, die je nog wel geregeld tegenkwam (en Golf'kes in't algemeen) omdat die toen nog betaalbaar waren. Een topsnelheid van rond de 190 en van 0 naar 100 in minder dan 10 seconden, zeker niet onbegrijpelijk als keuze voor overval-bendes. Ik denk dat die rijkswachters met hun R4'ke in Aalst tamelijk zaten vloeken met hun acceleratie van 0-100 in meer dan 20sec. en een topsnelheid van max. 120 (ander feit dan deze Golf uiteraard, maar een goede vergelijking).
Overigens was het zo dat het een populaire wagen was voor criminelen, dus niet elke overval met een VW Golf zal door De bende van Nijvel gebeurd zijn.
kenza wrote:Ik hoor hier juist dat ze 2 VW Golf's GTI die mogelijk aan de Bende van Nijvel gelinkt kunnen worden, gevonden hebben in deze streek in dezelfde periode. Heeft er iemand info? Indien dit zo is, dan is het terug een argument dat zich rond Kester afspeelt.
Begin niet opnieuw over Kester aub. Die discussie hebben we al gehad. Hou u trouwens niet van "den dommen". De info over het feit dat er 2 Golf'kes gevonden zijn in die streek staat hier in dit zelfde topic. Je reageerde hier al op 21/11/2014 (meer dan 3 jaar geleden) en het lijkt me logisch dat je het topic hebt gelezen voor je reageerde. Dan is "ik hoor hier juist" tamelijk ruim te zijn als je "juist" voor 3 jaar rekent. Met zo'n ruime interpretatie ligt de Kesterheide inderdaad vlakbij, zo'n 11 kilometer. Brussel ligt even ver (m.a.w. het ligt misschien wel maar op een kwartiertje rijden, maar er ligt zoveel op een kwartiertje rijden, zelfs Brussel). Met dezelfde interpretatie als jij gebruikt, woonde er vlakbij de vindplaats van die GTI een gekende autodief met Volkswagen als specialiteit die binnen de 30 seconden met een Golf'ke weg was (zonder sleutels wel te verstaan) en die ze ontmantelde voor de onderdelen als wisselstukken te verkopen.
Non semper ea sunt quae videntur