Re: een mening: niks meer niks minder
Om de bende te ontwarren moet je in Elsene zijn .
Er is echter geen complot.
Geen hoger doel.
Enkel geldgewin.
Justitie sleurt er van alles bij om hun incompetentie te verbloemen.
Ik haal deze quote eventjes aan maar ik zou er meer interessante van Thru Dat kunnen aanhalen die ik stuk voor stuk zinvol vind.
Het sluit het meeste aan bij de analyse die ik voor mezelf maakte. Weliswaar met de gedachte er bij dat in oorsprong dus de bende is opgezet wegens de wrok/frustratie/verbittering van enkele ex-RW'ers! Frustratie en verbittering kan tot heelwat leiden hoor en zoals al vele voorbeelden in de geschiedenis aantonen tot heel veel buitensporig geweld en doodslag/moord ook(zie maar de moordaanvallen op scholen en ex-werkgevers in de grote USA om door iedereen gekende vb aan te halen)
De ex-RW'ers die steun voor de plannen en de uitvoering ervan zochten en vonden bij "gangbare" criminelen.
Criminelen die niets ontziend zijn en alles doen voor buit (whatever) en de kick (vanuit de diepste krochten van hun ziel)!!
De leden van zigeunerbendes zijn volgens mij (en ik denk dat ook Thru Dat dit ook bedoelt) tot zo een feiten goed in staat. Zij hebben immers zowat lak aan alles (behalve de eigen " familie") en hebben ook vaak de zware wapens voor handen.
Het gratuite geweld...en buiten proporties...valt zo te verklaren.
Meer dan dat het professioneel uitgevoerde acties zijn...ook al zouden goed opgeleide ex RW'ers betrokken zijn, lijkt het op alles schieten wat beweegt en/of in de weg staat!
Ik bedoel hiermee dat mochten de overvallen enkel en echt alleen door profesionals (lees militair geschoolde/getrainde) gebeurd zijn zij anders zouden zijn verlopen. Dit neemt niet weg dat er wel van enige kennis van die profs uitgegaan werd...de wijze waarop de auto's geprepareerd werden (de achterbank voor een schutter) en de communicatie (allicht) via walki-talki en de vluchtroutes etc.
De uitvoering vd overval zelf lijkt mij minder professioneel (al wordt hier overal anders geschreven)...en lijkt eerder op bruut buitensporig geweld!
Een automatisch (of semi) wapen afvuren kan iedereen...je hoeft maar rond te blaffen.Het professioneel vuren is wat anders (bvb een UZI afvuren kunnen wij allemaal...vrouwen en mannen en grote kinderen want de terugslag is gering om maar een vb te noemen)...een automatisch wapen bvb in series van drie schoten gebruiken is andere koek!
(een uzi schiet je binnen de drie seconden leeg...gecontroleerd gebruik is echter wat anders)
Het salvo's afvuren op alles wat beweegt, zelfs reclamepanelen, duidt eerder op bruut geweld dan op vakkundig vuren.
Daarmee wil ik ook meteen stellen dat voor de complotgelovers die menen dat buitenlandse geheime diensten er achter zitten dit toch niet echt strookt. Werkelijk getrainde en operationele "uitvoerders" hanteren een andere modus operandi bij acties...en geloof me dat die iemand op een andere wijze uitschakelen.
Ook iemand op bestelling uit de weg ruimen gaan zo een diensten of "agenten/commandos" niet op zo een manier doen! Zij slaan toe...erg gericht...en verdwijnen! Zij gaan niet zomaar een aantal andere mense neerknallen en enkele overvallen doen terloops maar werken gericht (zie bvb de mossad die mensen uitschakelde in het verleden)
Het naar een winkel (groot of klein) lokken van mensen is nog zoiets. Dat is immers zoveel gedoe en met nog eens een grote kans dat het niet lukt dat geen enkele "professionele" dienst dit zal doen.
Ook gaan zij niet met wapens liggen zeulen en/of uitlenen/verdelen onder andere gewone criminelen) en rondrijden met autowrakken. Acties van (georganiseerde) commando's zijn ook op dat vlak (het verdwijnen van de scene zeg maar) totaal anders en zij blijven niet een tijd rondhangen met nog een overval daar en het neerknalen van onschuldige mensen op nog andere plekken) en zij zullen zeker en vast ook de confrontatie willen vermijden met de politiediensten!!
Immers de kans dat bij een treffen een en ander voor hen zelf faliekant af kan lopen en zo dus uitkomen is ten zeerste te vermijden.
De stelling die Thru Dat aanhaalt vind ik dan echt wel veel geloofwaardiger!
En ik geloof zelfs dat de ex RW'ers die wel de kennis/deskundigheid voor een en ander hadden...de controle over de bloeddorstige en uitermate brute geweldenaars die de andere leden zijn, hadden verloren.
Het werd moorden tout court en ook kinderen werden niet gespaard en dat is toch wel ongezien en weinigen zijn tot zulke daden bereid hoor...althans voor relatief weinig buit (en buit/geldgewin was hen wel beloofd voor de hulp bij de overvallen die wel moesten schrikbarend zijn en een hak zetten naar bvb de RW..maar zeker geen slachtpartijen)
Kortom:
+ geen complotten maar wel soort wraak van ex-RW die volledig uit de hand liep door de meedogenloze moorddadige andere bendeleden...en verder zoals ik stelde in mijn analyse (de bescherming naderhand / justitie die blundert/blunderde etc)
+ geen professioneel handelen tijdens de acties maar losgeslagen (de voorbereiding door anderen wel degelijk gebeurd) bruut buitensporig blind geweld