Het is intussen voor mij wel overduidelijk dat "het" nooit zal opgelost raken!
Ik zeg dit na heel veel gelezen te hebben te hier en elders.
Bekijkt u maar eens al de namen van personen, al de organisaties en veiligheidsdiensten (kwasie van overal ter wereld), de politieke partijen en aanverwanten EN al de verschillende voorvallen van simpele diefstallen (u begrijpt hoe ik het bedoel) tot bloederige moordpartijen en afrekeningen nog aan toe!
Dit alles aan elkaar linken is zowat de gehele Belgische misdaad-geschiedenis met elkaar in verband brengen!!
Dit kan gewoonweg niet zo zijn.
De terugblikken naar de net na-oorlogse (WO2) periodes en de jaren zestig en zeventig...het kijken naar wat er zich in Afrikaanse contreien afspeelde toen...lijken mij toch enigszins bij de haren getrokken.
Stellen dat alles een voortvloeisel is uit "zaken"die toen speelden...personen die toen een rol speelden bij dit en dat en anders...en dat dan linken aan een bende psychopaten die met buitensporig geweld overvallen pleegt in de jaren 80?
Dat is toch de zaken wat overtrekken en het zo complex maken dat het nooit tot enige opheldering kan leiden.
Uiteraard hebben er bij het samengaan van politiek en bizness, wat dus vaak tot gesjoemel en verrijking leidt, doorheen de jaren afrekeningen/chantage plaats gevonden (wereldwijd is dat zo).
Dat is altijd zo geweest en zal nog steeds het geval zijn! Het gaat immers om onnoemelijk veel geld en...macht en vice versa.
Ook zullen er wel politieke afrekeningen gebeuren...ingegeven door macht en belang en geld. En dat daar wel eens een vieze rol voor een veiligheidsdienst is voor weggelegd (internationaal) zal ook wel zo zijn.
MAAR...een bende die overvallen pleegt? Ook al zijn die overvallen afschuwelijk bloederig en de buit niet zo heel erg groot (alhoewel? de jaren 80 is een andere tijd)?
Dit alles dan aan dat andere alles linken??
Daar geloof ik echt niet in!
En het te ver gaan zoeken, maakt het kwasie onmogelijk om tot een doorbraak te komen want het kluwen is ondoorgrondelijk veels te groot.
De overvallen een na een en stuk voor stuk grondig uitpluizen zou allicht te simpel klinken, maar is me dunkt de enige manier om tot een oplossing te komen.
Ik denk dat een kijk op de zaak van bvb de Nederl. professor, die wars van al dat complot en geschiedenis gedoe ermee aan de slag gaat, tot een resultaat kan leiden en we verbaasd zouden kunnen zijn van hoe simpel het ligt!
En neen dat neemt niet weg dat er niet gemanipuleerd is noch beschermd is en chantage een rol speelt/speelde etc....dat haal ik ook aan in de analyse!
Wat ik wel bedoel is: met een "simpelere bril" de overvallen bekijken..en dan stap voor stap die puzzelstukjes goed leggen en je zal zien dat de puzzel minder moeilijk is om op te lossen.