kenza wrote:Als de dikkekoppen zich alles mogen permitteren waarom wij niet!
Omdat het cru gezegd zijnde, gemakkelijker is en meer opbrengt om u een parkeerboete te geven dan zware criminaliteit op te lossen waar "ze" geen eurocent mee verdienen. Sad but true. Ik denk dat de slachtoffers deze vorm van onrechtvaardigheid helaas al lang aanvoelen (en niet enkel slachtoffers in de zaak van de Bende van Nijvel).
LEO wrote:En waarom zwijgen onze volksvertegenwoordigers? Ze zijn door ons verkozen om onze stem te laten horen in het Parlement. Waarom worden er geen vragen gesteld over het onderzoek in het parlement? De volksvertegenwoordiger die het drama van de Bende ter sprake brengt en blijft aandringen wordt de lieveling van de bevolking! Maar geen enkele neemt het risico! Is men zo bang voor represailles? Dat de minister van Justitie zich even laat horen met prietpraat is uit eerlijke schaamte (en met verkiezingen in het vooruitzicht).
Omdat velen onder hen geen flauw benul hebben waarover het gaat, laat staan dat ze een deftige vraag stellen welke het onderzoek verder kan helpen. Als je ziet dat sommige volksvertegenwoordigers het zelfs voor elkaar krijgen om vragen te richten tot de verkeerde minister die dan moet antwoorden dat hij/zij daarop niet kan/mag antwoorden omdat dit de bevoegdheid is van een andere minister, dan weet je genoeg over hoe ver hun kennis soms reikt in bepaalde onderwerpen.
Bossi wrote:Bewijsstukken die op de dienst overtuigingstukken verdwijnen? (...) Ik kan me absoluut niet van de indruk ontdoen dat ook de bendecommissies een beschermende taak vervullen.
Er zijn onderzoeken, totaal andere dan de Bende van Nijvel, waarbij er zaken verdwenen zijn waarvan je zou denken "hoe is het in godsnaam mogelijk dat men dit kan laten verloren gaan" en waarbij er geen van de partijen echt belang bij heeft dat deze vermist zijn en dit dus niet opzettelijk gebeurde. Bij het onderzoek naar de Bende van Nijvel zijn er naar mijn mening wel bewijzen opzettelijk "verdwenen" maar ook bewijzen "per ongeluk" verdwenen of vernietigd aangezien dit zo'n groot dossier is.
Wat een parlementaire onderzoekscommissie betreft, daar zitten leden in van elke partij, ook de oppositie. Voor diegene die een korte uitleg over de werking er van willen lezen » Nieuws Als "professionele onderzoekers" er al niet in slagen, dan stel ik me luidop de vraag of politiekers dit wel kunnen.
P-51 wrote:Dat heet dan politiek ... staat even ver van de modale burger dan de Bende van Nijvel van de opdrachtgevers.
Schitterend gezegd (en wellicht de waarheid).
Non semper ea sunt quae videntur