Re: Vragen

Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Geen reden voor ongerustheid zou ik zeggen. Ook al zijn de voornemens van het forum zeer goed, het blijft nog altijd giswerk over het geen wat gebeurt is.

Wat mijn persoonlijke vinding is dat we teveel concentreren op één Bende van Nijvel. Ik zie een duidelijk patroon dat twee groepen hierbij betrokken zijn. De eerste waren een bende criminelen die overvallen pleegden voor 't geld met weinig slachtoffers, de 2 de groep deed het meer om 't land uit balans te brengen met veel slachtoffers en weinig buit. Heb hier eens uitvoerig over geschreven in de MSN group, maar ik weet niet of Ben het mee heeft overgenomen op deze forum.

12

mdanielsUK wrote:

Wat mijn persoonlijke vinding is dat we teveel concentreren op 1 Bende van Nijvel. Ik zie een duidelijk patroon dat 2 groepen hierbij betrokken zijn. De eerste waren een bende criminelen die overvallen pleegden voor 't geld met weinig slachtoffers, de 2 de groep deed het meer om 't land uit balans te brengen met veel slachtoffers en weinig buit.

Klopt, maar Bende 1 is met 2 verbonden op een bepaalde manier. De geruchten zijn dat de uitvoerders van Bende 1, bij Bende 2 de opdrachtgevers waren. Maar volgens mij zijn er in Bende 2 ook tal van liquidaties maar dan gecamoufleerd. Als is de overval/moorden in Nijvel ook een gecamoufleerde raid.

Natuurlijk hebben we daar(1985) minder feiten, maar wel veel moorden. Elke overval had zijn target, al moet je Overijse en Eigenbrakel als 1 overval zien denk ik, het doel was Finné, het lijkt of het onmogelijk was om het te doden omdat ze eerst in Overijse zaten, maar mss is hij gewoon naar de parking gebracht onder druk. Zoals in Nijvel Fourez-DeWit onder druk naar Colruyt zijn gebracht.

Hoe dan ook wat ze in Aalst deden,deden ze in Overijse en Eigenbrakel ook, en dat is met meerdere auto's werken, moest er iets fout gaan dan er dan nog konden in grijpen. Als is de overval/moorden in Nijvel ook een gecamoufleerde raid.

Welke piste moet onderzocht worden?

Welk spoor moet dringend onderzocht worden en biedt een redelijke kans op het vinden van de Bende van Nijvel? Ik doe een open oproep bij iedereen die dit leest, om mee te brainstormen en suggesties te doen. Welk spoor is onderbenut en kan ons alsnog bij de Bende van Nijvel brengen? Welke, nog niet toegepaste methode zou het onderzoek eventueel kunnen helpen? Probeer telkens zo duidelijk mogelijk te schetsen wat u bedoelt.

Probleem: DNA-onderzoek heeft jaren geleden al tot een positieve identificatie geleid inzake de moord op de taxi-chauffeur door de Bende van Nijvel. Er is echter niets met deze informatie gebeurd, blijkbaar omdat er geen wettelijk kader bestaat.

Oplossing: juridische regeling zodat men eindelijk verder kan en deze geïdentificeerde gangster kan oppakken.

14

I.v.m. Aalst kan ik zeggen dat er zaken op papier gezet zijn, het is ambetant maar voorlopig kan ik daar niets over zeggen en het ook niet aan mij om daar iets over te zeggen. Het is enige wat ik kan zeggen dat het verhaal te veel toevalligheden heeft en eerder al aan Jumet is overgedragen (toen niet het hele verhaal), zij gaven er geen resultaat aan, maar er komen steeds meer en meer zaken bij die het verhaal doen kloppen,dus de persoon in kwestie is verder gegaan.

Als er eind dit jaar geen beweging is denk ik dat ze het WEER links laten liggen, persoonlijk denk ik zelf dat we via de speurders de waarheid nooit gaan kennen. Mensen die meer weten moeten anoniem praten en desnoods beschermd worden + een hoge som geld om ergens een nieuw leven te beginnen, ik denk dat er nu nog veel mensen bang zijn zeker diegene die weten waar het echt om draaide.

In ieder geval worden jullie op de hoogte gebracht en als er niets gebeurd zal hier alles op de site gezet worden in samenspraak met de beheerder Ben, maar nu is het nog te vroeg. Maar u idee is wel goed, al weet ik niet of politiekers hier willen aan meedoen als het erop aankomt, maar als je niets te ondernemen bereik je zeker niets, dus proberen waard.

Voor mij persoonlijk, verreweg de sterkste spoor is de "organisatie" achter de bende Haemers. Wij weten dat geld van de hold-ups van de bende, direct naar Elio Ciolini (lid P2, agent provocateur en verdacht in de bomaanslag van Bologna in 1980, met 85 doden) ging.

Dus voor mij zit het zeker en vast dat P2 heeft de bende Haemers gebruikt. Was het hetzelfde voor de bende (of bendes) van Nijvel? Geen bewijs, maar indic X18 (verantwoordelijk voor de arrestatie van Patrick Haemers) heeft gezegd:

"Lavalee kent zeer goed Dupont en Lancaster en is daarbij zeer goed op de hoogte van de politieke achtergrond achter de "bende van Nijvel" en de bende Haemers."

En X18 was zeer, zeer betrouwbaar. Ik heb meer over Ciolini en P2,  hier geschreven (in het Engels) » www.crimelink.nl

16

swansongunsung wrote:

Dus voor mij zit het zeker en vast dat P2 heeft de bende Haemers gebruikt. Was het hetzelfde voor de bende (of bendes) van Nijvel? Geen bewijs

Geen bewijs maar wel aanwijzingen in de richting van Haemers. Ook het verhaal van Aalst ligt onrechtstreeks in die richting, vrouwen uit de Brusselse prostitutie, die verwijst naar De Staerke, Haemers kende hem en zo knoop je alles aan elkaar.

Haemers was waarschijnlijk in Aalst op 09/11/85, Overijse/Eigenbrakel idem, hij zat in dancings gelegen op de steenweg van Aalst naar Brussel, namelijk de El Gringo in Hekelgem. Plus hij zat zowel in bovenwereld als onderwereld, maar in bovenwereld werd hij gewoon gebruikt, ze hebben hem mss eens geholpen en miljoenen gegeven maar uiteindelijk is het zijn dood geworden.

De dossier Van Brussel/De Jonghe geeft bijzonder veel informatie over al de hold-ups van de bende Haemers maar er bestaat niets over de hold-ups van de bende van Nijvel. Dus geloof ik dat de bende (zeker de kern Haemers, Lacroix, Smars) niets te doen had met de bende van Nijvel.

Maar hadden beide benden dezelfde opdrachtgever =P2? Met doel te destabiliseren? En met Dupont en Lancaster op de hoogte van de opdrachtgever? Dat, voor mij, blijft de hamvraag. Maar wij hebben resultaten nodig! En er blijft een mogelijkheid. Een grote verdachte keihard verhoren. Wij kennen de naam, volgens X18, van een belangrijke lid van "de organisatie": Williams Szombat.

18

Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Vergeet ook niet dat we ondertussen 25 jaar verder zijn. En van een stelletje 60 plussers moet je ook niet meer veel verwachten. smile

Raf wrote:

Vergeet ook niet dat we ondertussen 25 jaar verder zijn. En van een stelletje 60 plussers moet je ook nietmeer veel verwachten. smile

Denk dat Habran fitter is dan de gemiddelde 30 plusser. wink

20

Heeft er iemand weet dat er leden van de CBW dit forum bezoeken? Er lid van zijn?