Wat we ook niet mogen vergeten is dat die tijden zoals hier aangehaald door de complotdenkers heel erg verschillen van de huidige!
Namelijk het gebruik van pc was bijlange niet wat het nu is....mobiele telefonie bestond niet...digitale camera's ook niet (nu nemen wij foto's met onze telefoon waar en wanneer wij wensen en sturen die meteen door naar wie wij wensen)....GPS was nog onbestaande...internet eveneens en nog heel veel technische snufjes die we de dag van vandaag als gewoon beschouwen bestonden niet!
Ik was in die periode een jongeling en prille twintiger net zoals velen hier en laten we eens terugdenken aan...wij wilden een vriend/vriendin of lief/liefje bereiken die niet dichtbij woonde...begin maar eens he als ze/hij/zij gebeld werden/werd via de vaste huistelefoon maar niet bereikbaar bleek!!
Een heel gedoe he dan om toch een afspraak te maken!
Laat staan af te spreken op een plek ergens...met een aantal vrienden etc. .(een plek niet in de leefomgeving bvb)
En bij het grote complot...het coordineren vd bende...de verkenningen...het actieplan uitstippelen en afstemmen op elkaar...het elkaar ontmoeten her en der...de mensen (die volgens complot moesten omgelegd) naar de winkel lokken en die herkennen en doden...
Kijk vandaag is heel veel meer mogelijk en leggen we probleemloos kontacten met de gehele wereld en wisselen er gegevens uit binnen seconden!
Maar in die jaren zestig zeventig en tachtig??
Laten we gewoon al eens nagaan hoe wij in die tijd onze plan moesten trekken om een en ander af te spreken en af te stemmen op elkaar?
Ik denk dat de complotdenkers veel te veel uitgaan van de tijd van nu waarin communicatie en informatiedeling geen grenzen kent maar, ik blijf het zien als een bende (uit frustratre begonnen door enkele uitgerangeerde politiemensen en hand in hand met enkele "gewone" gangsters en uit de hand gelopen...en bescherming en chantage erbij zeker wel...zie analyse) die moorddadig is en buitensporig gewelddadig doch verder handelde zoals elke criminele bende...