zeno wrote:Wat ik wel las was de verontwaardiging van Bossi en ccocnut richting - wijlen - Jean Deprêtre die ze verdenken van geknoei. Wel, dat deze beste man de boel gemanipuleerd-verziekt heeft is een feit maar daar hoef je dus geen vzw meer voor op te richten want hij is al lang door aardwormen verorberd. Je gaat dus enkel zijn familie treffen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
We zitten nog met voldoende levenden die knoeien, zeno. Echt...mogelijks niet voor iedereen even duidelijk, maar het is de harde realiteit.
Coconut, ik zal morgen mijn dienst gsm nummer doorgeven aan Ben, daarop kan je me 24/24 uur bereiken. Indien voor uwentwege geen bezwaar, wil ik u ook gerust telefonisch contacteren. Ik ben fysiek en psychisch bijna einde latijn (oververmoeid). Van donderdagmorgen tot zondagnacht onafgebroken en zonder slaap van dienst geweest met nog tussentijdse berichten op het forum. En wat echt niet mocht missen... nog een vko met stoffelijke schade.
Ben wrote:Ik schiet zo'n ideeën zeker niet af maar je zou eens moeten weten hoeveel tijd, energie en mankracht het kost om 10.000 handtekeningen op te halen, laat staan 40.000. Je hebt vrijwilligers nodig die de straat op trekken, je moet publiciteit maken, je moet in de media komen, je moet een organisatie op poten zetten, ... En het belangrijkste: je moet weten wat je wilt bereiken en vragen met je petitie.
Volledig akkoord met uw bericht, Ben. Het is echter niet mijn werkwijze die ik voor ogen heb. Coconut schiet er momenteel als een pijl vandoor en ik prijs zijn/haar inzet en ijver. Momenteel heb ik twee op rust gestelde onderzoeksrechters gecontacteerd. Met de vraag of zij eventueel bereid zijn om mee tot een vzw toe te treden en wat hun advies of raad zou zijn om de werking van de vzw te kunnen voltooien.
Mijn voorstel dat ik voor ogen heb is om als een volwaardige vzw erkend te worden dat we bij de overheidsinstanties gehoord worden en onze op en aanmerkingen of aanbevelingen kracht kunnen bij zetten. Dat we bekendheid verwerven via de media. Dat we doorslaggevende argumenten aanreiken die duidelijk aantonen dat bijkomend onderzoek vergt. Dat we een zekere slagkracht verwerven waarvan men kan uitgaan dat men deze vzw niet meer om de tuin kan leiden zoals de slachtoffers van de Bende van Nijvel dienden te ondergaan.
Ik weet dat er een mogelijkheid bestaat of moet bestaan dat een vzw inzagerecht en kopij kan bekomen van zulke dossiers. Dat er een duidelijke mentaliteitswijziging dient te komen binnen onze overheidsinstellingen, hoeft echter ook geen betoog. Dat er een soort controle komt en aanbevelingen kunnen gegeven worden vanuit de vzw.
Om het eventueel allemaal ordentelijk en gestructureerd op papier te zetten, zal ondertussen al heel wat water door de zee vloeien. Alvorens deze vzw eventueel op te starten, zullen er voorafgaandelijk toch al wat besprekingen onder de bereidwillige forumgebruikers en nadien contacten hebben moeten plaatsgrijpen met enkele advocaten en overheidsinstanties.
In normale omstandigheden moet men al terecht kunnen bij de voorzitter van de Rechtbank van Eerste aanleg. Dat is in eerste instantie de persoon om een onderzoeksrechter op de vingers te tikken. Ik veronderstel te mogen zeggen dat er al heel wat onderzoeksrechters de revue zijn gepasseerd die er heel duidelijk voor in aanmerking kwamen in dit dossier.